גל הפיטורים במשק מגיע גם לסלולרי? הנהלת "פלאפון" הודיעה אמש (ראשון) לוועד העובדים על הכוונה לפטר כ-200 מעובדי החברה בשבועות הקרובים - כך נמסר מהוועד. מדובר בקיצוץ של כ-6% מכלל עובדי החברה, שמספרם עומד על כ-300.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
יו"ר ועד העובדים ברק לוי וסגנו איתמר אביטן הודיעו כי בכוונתם להתנגד בתוקף לקיצוצים הרוחביים, שיפגעו בכלל מחלקות החברה. בוועד העובדים טענו היום כי "הצעד של ההנהלה עומד בסתירה להסכם הקיבוצי, ואנו ניאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו כנגד כל מהלך של פיטורים".
בשבוע שעבר דווח כי חברת שופרסל צפויה לפטר מאות עובדים, ובוועד הביעו חשש מפיטורים "מדבקים" שיעברו מחברה לחברה. "ההיסטוריה מלמדת כי פיטורים בענף הם מגיפה שעוברת מחברה לחברה - דבר שרק מחזק את דרישותינו להתערבות משרד התקשורת בנעשה בשוק הסלולר", טענו בהנהלת ועד העובדים.
עובדי סלקום מיהרו להביע תמיכה בעמיתיהם בפלאפון. "אנו מביעים הזדהות מלאה עם עובדי חברת פלאפון", אמרה מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום. "לא יהיו פיטורים והתייעלות בחברות הסלולר ללא הסכמות עם ועד העובדים בכל חברה וחברה. אנו משוכנעים כי ועד העובדים בפלאפון יצליח לסכל את המהלך החד-צדדי ויוכיח שוב את נחיצותם של הוועדים בחברות הסלולר".
דוברת פלאפון מסרה בתגובה: "הנהלת פלאפון ניהלה בשבועות האחרונים דיונים עם הוועד, על מנת לצאת לתוכנית פרישה מרצון משותפת, כפי שנעשה בשנה שעברה. בכוונת החברה לפרסם לעובדים בימים הקרובים תכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים, גם ביחס לתוכנית הפרישה מרצון הקיימת בהסכם הקיבוצי".
"מבדיקות ראשוניות הנהלת החברה צופה כי תהיה היענות לתוכנית, בפרט לאור ההסכם הקיבוצי המאפשר פיטורי התייעלות ב-2015-2016. ככל שתהליך הפרישה מרצון יצליח יותר, ייחסך מהחברה הצורך בפיטורי התייעלות".
קיצוצים בשופרסל: "צמצום במספר עובדי המטה"
בשבוע שעבר דיווחה לראשונה כתבתנו עמליה דואק על התייעלות בחברת שופרסל - רשת המרכולים הגדולה בישראל - במסגרתה יפוטרו מאות מעובדי החברה. חלק מהעובדים זומנו לשיחות בהן נאמר להם כי בחברה נוקטים מהלך של קיצוצים. מקורות בכירים בשופרסל מדברים על מהלך פיטורים גדול שיכול להגיע לכמה מאות עובדים ואולי אף לאלף - גם בדרג המטה וגם בשטח, בסניפים עצמם.
בשופרסל סירבו לאשר את המספרים ומסרו בתגובה כי "במסגרת יישום תכנית העבודה החדשה הכוללת בין השאר הליכי התייעלות, הוחלט על צמצום במספר עובדי המטה". תכנית ההתייעלות של הרשת, השייכת לקבוצת אי.די.בי, מגיעה לאחר רבעון שני קשה במיוחד לרשת השיווק הגדולה בישראל. שופרסל חתמה את הרבעון השני השנה עם הפסד ענק של 157 מיליון שקל.
התכנית כוללת הורדת מחירים רוחבית ברשת, צמצום פערי המחירים בין הסניפים השכונתיים לסניפי הדיסקאונט, הרחבת המותג הפרטי, ביטול ההנחות על "תו הזהב" של הרשת, פיתוח פלטפורמות דיגיטליות וסגירת 15 סניפים - מהלך שיסב לה הפסד של 112 מיליון שקל.