איך השתנה השירות שאתם מקבלים מהדואר? חברת דואר ישראל פרסמה הבוקר (רביעי) את הדוחות הכספיים למחצית הראשונה של 2016 - בהם נחשפות גם תוצאות ההתייעלות בחברה. הנתון המפתיע ביותר הוא ירידה של כ-50% בזמני ההמתנה בסניפי הדואר - וזמן ההמתנה הממוצע עומד על תשע דקות בלבד ללא ימים חריגים (לעומת כ-18 דקות בשנה שעברה). מספר שינויים אחראיים לירידה החדה, בהם האפשרות להזמין תורים באינטרנט, חלוקת דואר לבתי הלקוחות והעברת חלוקת פריטי דואר לסניפי סופרמרקטים ופיצוציות. כמו כן, ציינו בחברה כי ב-2016 נפתח מרכז דוורים אזורי בראשון לציון, שמאחד תפעולית את חלוקת הדואר בראשל"צ וחולון ומאפשר חיסכון בנדל"ן ותפעול.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
מהדוחות עולה שסך ההכנסות של החברה ירדו ב-2% והסתכמו לכ-901 מיליון שקלים, לעומת כ-921 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נובעת בעיקרה מירידה מתמשכת במשלוח דואר מסורתי, כחלק ממגמה עולמית של מעבר לדואר אלקטרוני ותשלומים באינטרנט. במחצית החולפת פחתו ההכנסות בתחום הדואר המסורתי - מכתבים ומברקים למשל - בכ-7% בהשוואה ל-2015. מנגד חלה עלייה של 32% בהכנסות מחבילות ומשלוחים מחו"ל מול המחצית המקבילה, שפיצתה ברובה על הירידה בהכנסות משירותי דואר מסורתי.
כמות החבילות הנכנסות מחו"ל המשיכה לצמוח בתקופה המדווחת, ועמדה על כ-24 מיליון חבילות לעומת כ-17.5 מיליון חבילות בתקופה המקבילה ב-2015. בשורה התחתונה דיווחה חברת הדואר על רווח נקי של כ-19.5 מיליון שקלים במחצית הראשונה - עלייה של 22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת יצויין כי ברבעון השני של השנה צנחו רווחי הדואר בחדות ל-4.25 מיליון שקלים לעומת 20.7 מיליון שקלים ברבעון השני של 2015. ההכנסות רשמו ירידה ל-439.5 מיליון שקלים.
ואיך הרפורמה השפיע על מבנה החברה? ההתייעלות התפעולית נמשכה עם ירידה של 470 משרות מתחילת 2016, כחלק מתוכנית ההבראה בדואר ישראל שנעשתה בשיתוף ארגון העובדים ומשרד האוצר. דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, טען כי "התוצאות העסקיות מעידות על החזרת אמון הציבור בדואר ישראל, כאשר המאמצים הרבים שהשקענו בשיפור השירות בחודשים האחרונים נותנים את אותותיהם. בחציון האחרון צמצמנו משמעותית את זמני ההמתנה והגברנו את שביעות רצון הלקוחות באמצעות הארכת שעות הפעילות של סניפים רבים עד השעה 20:00, השקת אפליקציה לזימון תורים, והרחבת מרכזי מסירת החבילות באמצעות שותפים עסקיים מובילים כגון שופרסל, המשביר לצרכן, ניו פארם, עזריאלי, ביג, פיצה האט ועוד".
יו"ר דירקטוריון דואר ישראל חזי צאיג הוסיף: "החברה נמצאת בעיצומה של תוכנית רפורמה עסקית רחבת היקף, שמטרתה בין היתר שיפור השירות ללקוח והחזרת דואר ישראל לפסי צמיחה עסקית. למרות ששנת 2016 היא שנת מעבר אשר לא תוכננה להיות רווחית במסגרת תוכנית ההבראה, עובדי החברה ומנהליה עשו את הבלתי יאמן והצליחו להצעיד את החברה להצלחה עסקית בחציון, וזאת עם כמות כח אדם קטנה משנה שעברה ועם היקפי פעילות הולכים וגדלים בתחומי הסחר המקוון, שירותי הבלדרות ובנק הדואר. לדואר ישראל תרומה עצומה בהורדת יוקר המחיה באמצעות הסחר המקוון מחו"ל, ואני מאמין שזהו מנוע צמיחה משמעותי שיאפשר לדואר ישראל להמשיך לצמוח ולהשתפר עוד יותר גם בשנים הקרובות".