"הטייסים יושבים ובלי בושה מדברים לידנו על המשכורות שלהם, ואחרי זה בוכים שקשה להם. איפה הבושה?" - כך כותבים דיילים בחברת אל על בקבוצות וואטסאפ פנימיות. בתכתובות שהגיעו לידי חדשות 2 Online מתייחסים הדיילים ליחס קשה שהם סופגים מצד הטייסים. "הוא ביקש ממני להזיז נוסע במחלקת עסקים בשביל אשתו", מתלונן דייל אחר.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
"הטיסה כבר מאחרת והטייסים לא עונים, לאף אחד אין מושג איפה הם", כותב דייל נוסף בקבוצת וואטסאפ משותפת, "איפה הם? אוכלים בלאונג'". אחר משיב לו: "ממש מישהו ייגע בהם, הכל כאילו". דייל שלישי מסכם: "שרה נתניהו, מאחורייך".
התכתבויות אלה מגיעות על רקע תלונות הולכות ומתגברות על שיבושים בטיסות אל על, הנובעים מסכסוך בין הנהלת החברה לוועד. כפי שנחשף אתמול בחדשות 2, מאות טיסות נדחו ובוטלו, ובהליך משפטי בין הצדדים התגלה, בין היתר, כי מספר ימי המחלה של הטייסים זינק משמעותית - על פי האשמת ההנהלה, בשל מהלך מאורגן של הטייסים שנועד להגדיל את משכורותיהם בעקבות הקפצות.
שכר הקברניטים ביוני האחרון עלה בכמעט 20 אלף שקלים מאז חודש יוני בשנה שעברה, והגיע ל-96,756 שקלים. זאת למרות שממוצע שעות הטיסה הפעילות לא השתנה. בנוסף, טיסות החלו להתארך - הטיסה מישראל לניו יורק התארכה מ-11:50 שעות ב-2006 ל-12:35 שעות כיום - במטרה להגדיל את פרק הזמן המחושב עבור שכר הטייסים.
בוועד העובדים כמובן מפנים אצבע מאשימה בחזרה להנהלה. "כשאנחנו עובדים בעומס מטורף ויש טייס שעושה עבודה של שלושה טייסים, ומקבל משכורת של ארבע משכורות, במקום שיבואו ויגידו לו תודה ויעריכו אותו, אנחנו מגיעים למצב ששולפים את זה בתקשורת כאילו מישהו עשה משהו לא טוב", אמר ניר צוק, יו"ר ועד טייסי אל על.