הרכבת הקלה בתל אביב קורמת עור וגידים: קרונות הרכבת שישרתו את ה"קו האדום" בפרויקט השאפתני ירדו השבוע מפס הייצור של החברה הסינית CRRC שזכתה במכרז על הפרויקט. קרונות הרכבת נצבעו בצבע לבן מיוחד והותקנו בהם חלונות עשויים מזכוכית מחוסנת.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
החברה הסינית שחררה מספר תמונות רשמיות ראשונות של הקרונות הראשונים בתום טקסס חגיגי בעיר צ'אנגצ'ון. בטקס נכחו נציגי נת"ע, האחראים על הפרויקט מהצד הממשלתי בישראל, ונציגי החברה שזכתה במכרז.
במעמד ההשקה בירך נציג נת"ע, אפי כליפא, על ההתקדמות ואמר בתקווה: "בהתאם לניסיון הטוב שהיה לנו עד כה אנחנו מצפים מ-CRRC להשתתף בקווים העתידיים שלנו". לדברי גורמים שנכחו באירוע, "זו הפעם הראשונה שבה רכבת קלה שמיוצרת 100% בסין נכנסת לשוק של מדינה מפותחת".
בעיתונות הסינית סיקרו בהרחבה את המאורע ופריטו על המאפיינים הייחודיים שהוזמנו עבור הרכבת הישראלית. בין השינויים שהוכנסו לקרונות: מערכת אקלים משודרגת וחלונות חסינים מפני פיצוץ והשלכת אבנים. הרכבות נצבעו בצבע לבן כדי להתאים לאופי הייחודי של תל אביבי המכונה של "העיר הלבנה". חלק משמעותי מהקרונות עשויים מחומרים מרוכבים קלי משקל.
חברת CRRC זכתה ב-2015 במכרז של משרד התחבורה לאספקת 90 קרונות רכבת קלה עבור הקו האדום ובחוזה תחזוקה ל-16 שנה, הן לקרונות והן לתשתית.