אמזון, מתברר, היא לא רק איום על ענקיות האופנה הישראליות אלא גם הזדמנות: חברת קסטרו מנהלת מגעים עם ענקית המסחר המקוון אמזון בנוגע להקמת פעילות בישראל. נציגים של קמעונאית האופנה הציבורית, שהציגה בסיכום 2018 תוצאות שמבטאות את הקשיים והמורכבות שחווה ענף האופנה בארץ, נפגשו עם גורמים באמזון על מנת לבחון פעילות מכירה מקומית באמצעות האתר שלה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
קסטרו מפעילה בעצמה בשנים האחרונות אתר מכירות. גבי רוטר, מבעלי השליטה בחברה, הגדיר את היקפי המכירות של האתר ככזה שמניב הכנסות לקבוצה "כמו חנות מצליחה". ככל הידוע, חברת האופנה בוחנת להרחיב את הזירות בהן היא פועלת ולהקים חנות מקוונת גם בזירת המסחר של אמזון בישראל.
בחודש האחרון החלה אמזון בהתנעת זירת מסחר מקומית, כשפנתה למוכרים ישראלים והזמינה אותם למכור באמצעות תוכנית מקומית שפונה לשוק הישראלי, ובין היתר נפגשה עם נציגים של קסטרו. קצב הפגישות שמבצעת ענקית המסחר המקוון עם גורמים מקומיים צפוי להתגבר בשבועות הקרובים, לקראת השקה מתוכננת של אתר בעברית.
בקסטרו מנסים בתקופה האחרונה להתמודד בדרכים יצירתיות עם המשבר בענף האופנה באמצעות מהלכים שונים, החל משינוי הנראות של החנויות ואיחודן לחנויות משולבות וגדולות יותר, לצד סגירת חנויות במיקומים מפסידים. כמו כן, בקבוצה גייסו סמנכ"ל דיגיטל חדש ומנהל פעילות מסחר וירטואלי.
גם בשנה הקודמת ביצעה קסטרו מהלכים שמטרתם להתמודד עם התחרות המקוונת: במחצית השנייה של 2018 רכשה קסטרו 80% ממניות רשת האופנה המקוונת לצעירות לאדילה, מתוך כוונה שזו תהווה עבורה מקפצה בזירת האונליין. בקיץ הקרוב תציין קסטרו שנה למיזוג עם קבוצת האופנה הודיס, שעבורה השנה האחרונה הייתה שנת פעילות שלילית למדי.
קבוצת האופנה קסטרו נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של 555 מיליון שקל, וזאת לעומת שווי שוק של כ-1.3 מיליארד שקל שהמשקיעים בבורסה המקומית מצמידים למתחרה הגדולה, קבוצת פוקס. למעשה, ראשי קבוצת קסטרו, שבשליטת משפחת רוטר, מודעים לפער האמור וכבר זמן מה שהם מחפשים את הדרך לעבות ולהרחיב את הקבוצה שלהם, שהמניה שלה איבדה מתחילת השנה כ-10% מערכה בצל קושי עסקי יחסי שהקבוצה חווה בפעילות המרכזית שלה - מגזר ההלבשה ההולך ונשחק.
מקסטרו נמסר: "החברה אינה מתייחסת לתוכניותיה העתידיות".