חברת אל על נאבקת. ברבעון הראשון של 2018 היא הפסידה 44 מיליון דולר. זה הרבעון השני הכי גרוע בתולדות החברה מאז שהופרטה, אך כעת היא ניצבת בפני משבר חדש.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
בנובמבר ייכנסו לתוקף תקנות תעופה חדשות שיגבילו את זמן הטיסה לטייסים. לפי התקנות, אסור יהיה לטוס יותר מ-100 שעות בחודש, יותר מ-1,000 שעות בשנה ואסור יהיה להקפיץ טייס לטיסה בהתראה קצרה.
כל אלה לא יאפשרו לאל על להמשיך לפעול במתכונת הנוכחית שלה. מבחינת הטייסים, תיפגע האפשרות להגיע לשכר גבוה דרך שעות נוספות. אם לא די בכך, כבר עכשיו, עוד לפני שההגבלות החדשות ייכנסו לתוקף, יש מחסור קשה של טייסים בחברה. רק בשבועיים האחרונים בוטלו ארבע טיסות כי לא היה צוות שיאייש אותן.
נובמבר הולך ומתקרב ובינתיים המשא ומתן בין הטייסים להנהלה לא מתכנס להסכמות. ועד הטייסים מציע לחברה להתייעל, למשל, להוריד את מספר החברים בצוות הטיסה לניו יורק מארבעה לשלושה, להוסיף כוננויות, לקצר זמני שהייה בחו"ל ולקצר הפסקות בין טיסות.
בתמורה, הטייסים מבקשים שהשכר שלהם לא ייפגע ואף יעלה ב-3%. כלומר, הם יעבדו פחות שעות ובצורה יעילה יותר, אבל השכר לשעה יהיה גבוה יותר.
ההנהלה דורשת הליך של התייעלות מהטייסים אבל מסכימה לתוספת שכר מצומצמת יותר. אם לא יגיעו להסכמות עד נובמבר, אל על פשוט לא תוכל להמשיך את הפעילות שלה כמו שהיא כיום. לכן, השבועות הקרובים יהיו המבחן הגדול הראשון של המנכ"ל החדש גונן אוסישקין. הוא ינסה להמריא את אל על חזרה על הרגליים, משימה שמסתמנת כלא פשוטה בכלל.