הצצה לתלוש המשכורת של אנשי SEO: הם מבצעים את אחת העבודות הכי חשובות לכל ארגון או חברה בימינו - פועלים לקדם את אתרי האינטרנט של עסקים שונים במנועי החיפוש. בסדרת כתבות של החדשות online ואתר AllJobs, נספק מדי שבוע הצצה לתלוש שכר של עובד במקצוע אחר, ולנתונים שמצביעים על פערים בין המינים ובין הפריפריה למרכז. פרק 23: אנשי SEO
כמה מרוויחים מהנדסי תוכנה?
כמה מרוויחים עורכי דין?
כמה מרוויחים עובדי שירות לקוחות?
כמה מרוויחים קופאים וקופאיות?
כמה מרוויחים עובדים סוציאליים?
כמה מרוויחים רוקחים?
כמה מרוויחים מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה?
כמה מרוויחים מנהלי שיווק?
כמה מרוויחים מנהלי רשתות חברתיות?
כמה מרוויחים רואי חשבון?
כמה מרוויחים אדריכלים?
כמה מרוויחים גרפיקאים?
כמה מרוויחים מאבטחים?
כמה מרוויחים מעצבי UX/UI?
כמה מרוויחים הנדסאי בניין?
כמה מרוויחים מדריכי ספורט?
כמה מרוויחים פיזיותרפיסטים?
כמה מרוויחים עורכי וידאו?
כמה מרוויחים מתווכי נדל"ן?
כמה מרוויחים קונדיטורים?
כמה מרוויחים יחצנים ודוברים?
כמה מרוויחים שליחים?
מנתוני מיזם "כמה אתם שווים" - מתחם השכר של AllJobs, בו השתתפו למעלה מ-300 אלף גולשים, עולה כי השכר הממוצע (ברוטו) לאנשי SEO הוא 9,240 שקלים. גם במקצוע הזה קיימים פערי שכר בין גברים לנשים: בעוד ששכר ממוצע לגבר שעוסק במקצוע הזה עומד על 9,340 שקלים, שכרה של אישה באותו המקצוע עומד רק על 8,880 שקלים.
גם אזור העבודה משפיע על גובה השכר. בשרון - השכר הגבוה ביותר לאנשי SEO ברחבי הארץ, שעומד על 10,530 שקלים בממוצע, במרכז - השכר הממוצע למקצוע הזה עומד על 9,450 שקלים, בשפלה - 9,020 שקלים, בירושלים - 8,820 שקלים, בדרום - 8,800 שקלים ובצפון - 8,160 שקלים בממוצע בחודש.
עלייה במספר המתמודדים על כל משרה פנויה בתחום
וכמה תרוויחו במקצוע הזה ככל שתצברו בו ותק? בשנה הראשונה תרוויחו 7,740 שקלים שקלים בממוצע, בין שנתיים ל-4 שנות ותק יניבו שכר של 9,460 שקלים, 5-8 שנות ותק שוות שכר חודשי של 11,960 שקלים ועם ניסיון של מעל 9 שנים כאנשי SEO תרוויחו 12,710 שקלים בממוצע.
בשנים האחרונות מספר המתחרים על כל משרה מהתחום עולה: בשנת 2017 היו 1,768 משרות פנויות שעל כל אחת מהן התחרו 23 מועמדים.
"אנשי ה-SEO אחראים על הקידום של האתר במנועי החיפוש, במטרה להגדיל את תנועת הגולשים שמגיעה לאתר מתוך תוצאות החיפוש הטבעיות והלא ממומנות", מסבירה עינב בוימפלד, מנהלת תוכן ומחקר ב-AllJobs. "התפקיד נולד מתוך ההבנה שעל מנת שעסק יגיע לקהל היעד הרלוונטי לו וישיג ביצועים עסקיים, האתר שלו חייב להופיע במנועי החיפוש -בעיקר בגוגל".
"מקדם אתרים יכול לפעול כעובד שכיר בתוך חברה, יכול לעבוד כעצמאי או לקחת חלק בחברה שעיסוקה הוא קידום אתרים עבור אחרים", היא מוסיפה. "השיטות לקידום אתרים דינמיות מאוד ומשתנות באופן תדיר על פי שינויים באלגוריתם של גוגל או על פי החלטות החברה בנוגע לדברים שלפיהם יוחלט אילו אתרים יוצגו בראש תוצאות החיפוש ואילו מהם יוותרו מאחור".