עוד אקזיט ישראלי: ענקית הקמעונאות האמריקנית וולמארט הודיעה הבוקר (שלישי) כי היא רכשה את הסטארט-אפ הישראלי אספקטיבה (Aspectiva). הסכום אותו שילמה הרשת הענקית נותר חסוי, אך לפי גורמים שמקורבים לחברה הישראלית מדובר בעשרות מיליוני דולרים.
כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות
בעקבות הרכישה אספקטיבה הישראלית תשתלב בחממת החדשנות של וולמארט, Store N°8. החברה הישרלאית נוסדה ב 2013 על ידי עזרא דאיה ואיל הורביץ. עם הרכישה, כל 8 עובדי החברה יישארו לעבוד במשרדים בישראל. אספקטיבה פיתחה יכולות עיבוד שפה טבעית (NLP), שלפי הודעת וולמארט יסייעו לה להמשיך ולשפר את חוויית השירות שלה.
Store N°8 של וולמארט היא חממת טכנולוגיה, בה היא מגדלת חברות סטארט-אפ שעוסקות בתחומי חדשנות שונים. המשמעות היא שאספקטיבה תהפוך לזרוע החדשנות של וולמארט בתל-אביב, ובמקביל תמשיך לעבוד על המוצרים שלה לטובת ענקית הקמעונאות. אספקטיבה נוסדה ב 2013 ע"י עזרא דאיה ואיל הורביץ. החברה גייסה עד הרכישה 4 מליון דולר, בהובלת קרן JVP , גלובל בריין היפנית, תכניות האצה טכנולוגיות ומשקיעים פרטיים. החברה החלה את דרכה בחממת המדיה של JVP בירושלים והשתתפה גם בחממת The Bridge בה משקיעה וולמארט.
"החברה פיתחה טכנולוגיה של הבנת שפה שמאפשרת לנתח חוות-דעת של גולשים על שירותים ומוצרים בכל תחום שהוא, ובלי צורך להגדיר מראש מה מחפשים", אמרה לורי פליס, נשיאת Store N°8. "זו יכולת מאוד חשובה בעולם הe-commerce של ימינו, משום שאנחנו מוצפים במוצרים ובחוות-דעת על מוצרים, וככל שיש יותר מידע, אנחנו הופכים ליותר מבולבלים. אספקטיבה עושה סדר בתוך כמות המידע העצומה הזאת, כך שנניח בעולם הe-commerce, הצרכן יוכל להסביר בדיוק מה הוא מחפש, לקבל את חוות-הדעת שעונות על הקריטריונים שלו, ולרכוש שירות מתוך החיפוש", אמר חיים קופנס, אשר הוביל את ההשקעה בחברה מטעם JVP.