בתום חודשים ארוכים של משא ומתן, חברת סאן דור שבבעלות אל על הודיעה בחודש יולי על רכישת חברת התעופה ישראייר. העסקה נחתמה בכפוף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים, אך היום (רביעי) סורבה הבקשה. עו"ד אורי שוורץ, מ"מ הממונה על ההגבלים העסקיים, דחה היום את בקשת המיזוג של החברות - בשל חשש לפגיעה בתחרות.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
שוורץ פירט שני טעמים לדחיית הבקשה: לדבריה, המיזוג "ימנע כל אפשרות לפעילות עצמאית של אל על בקווי התעופה לאילת, ויקבע את הדואופול של ישראייר וארקיע בטיסות לאילת". עוד טען שוורץ כי "המיזוג מעלה חשש בפעילות הבינלאומית בפרט על רקע החששות לדחיקת מתחרים, הנובעים מהתלות המוחלטת של חברות התעופה הישראליות ובפרט של ארקיע בשירותי אבטחת תעופה בחו"ל הניתנים באופן בלעדי על ידי אל על".
לפי הדיווח, במסגרת העסקה הייתה אמורה למכור חברת אי.די.בי תיירות את כל החזקותיה בחברת ישראייר (100%) לסאן דור. בתמורה הייתה אמורה לקבל אי.די.בי לידיה סכום של עד 24 מיליון דולר במזומן ו-25% ממניות החברה, על מנת שלבסוף החברה תהיה בבעלות משותפת של סאן דור ואי.די.בי. בחודש פברואר 2017 דיווחה חברת אי.די.בי פתוח, כי היא ואל על נמצאות בשלבים מתקדמים של מו"מ לעסקה.
כחלק מהעסקה, הייתה צפויה ישראייר למכור את המטוסים שבבעלותה ולחתום עם הרוכש על הסכם לחכירתם מחדש. התמורה ממכירת המטוסים הוערכה בעבר בכ-70 מיליון דולר ולשמש בראש ובראשונה לפירעון הלוואה של 35 מיליון דולר לבנק לאומי.