גל העלאות המחירים נמשך: אחרי שטראוס ויוניליוור כעת גם ענקית המזון אסם-נסטלה מעלה מחירים. החברה הודיעה היום (חמישי) ללקוחותיה כי היא מעלה מחירים "בשיעור ממוצע של כ-2.2% ממחירון כלל מוצרי החברה". העלאות המחירים ייכנסו לתוקף כבר ב-1 בינואר 2025.

אלא שהנתון בדבר שיעור ההתייקרות הממוצע מטעה ומסתיר העלאות מחירים בשיעורים גבוהים יותר בשורה ממוצרי החברה. החברה הודיעה כי בכוונה להעלאות מחירים בשיעורים של 4%-9% במוצרים מקטגוריות קפה, שוקולד ומאפה, קטשופ ורטבים, וכן מוצרי טבעול וצבר.

עליות המחירים לפי קטגוריות:

  • קפה 9%.
  • טבעול וצבר 8%.
  • קטשופ 8%.
  • רטבים 7%.
  • מאפים ושוקולד 7%.

לפי הודעת החברה העלאת המחירים מבוצעת "בעקבות המשך התייקרויות משמעותיות במחירי חומרי הגלם והאריזה, עלויות ייצור ועלויות לוגיסטיקה במפעלי החברה בישראל".

שוקולד עלית טעמי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
שוקולדים של עלית מבית שטראוס. מתייקרים | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אתמול הודיעה ספקית המזון יוניליוור ללקוחותיה הקמעונאים כי היא מעלה מחירים לכלל מוצרי השוקולד בטווח של 12%-16%. לפי הודעת החברה "המחירים המעודכנים ייכנסו לתוקף בתאריך 1.1.2025". העלאות המחירים חלות על מוצרי ורד הגליל וקליק.

בשבוע שעבר הודיעה ענקית המזון שטראוס על העלאת מחירים דרמטית בשיעורים של עד 18% על שורה של מוצרים בתחומי הקפה והקקאו - בהם היא השחקנית הדומיננטית ביותר בשוק. עם המוצרים שמחיריהם יעלו נמנים קפה טורקי, קפה נמס, טבלאות שוקולד עלית וחטיפי שוקולד. העלאת המחירים לקמעונאים תיכנס לתוקף כבר ב-1 בינואר.