הבוקר הוגשה למזכירות בית המשפט בקשה לתביעה ייצוגית, זאת לאחר שהתברר כי רשתות השיווק הגדולות במדינה מוכרות יחידות של פירות וירקות שמשקלן שונה במחיר זהה. לאחר בדיקה מתברר כי מדובר לעיתים בפער גדול שמגיע גם לעשרות אחוזים.
כשעומדים מול מדפי הסופר ותוהים איזו אריזה לקנות קיימים שיקולים נוספים וחשובים מאוד שעל הצרכן לשקול. עשרות מוצרים נמכרים ברשתות השיווק במחיר אחיד למרות הבדל גדול במשקלם.
בכתב התביעה שהוגש הבוקר נגד רשתות השיווק נטען: "הרשתות מטעות את הצרכנים בכך שהן מוכרות מוצרים במחיר אחיד, אבל בפועל קיימים פערים משמעותיים שמגיעים לעיתים לעשרות אחוזים". זאת בהתאם לחוק להגנת הצרכן בישראל שקובע כי "על העוסק לסמן על גבי טובין המיועדים לצרכן פרטים בדבר כמות המצרך ופירוט חומרי היסוד שמהם הוא מורכב".
בבדיקה שערכה תכנית חיסכון לאחר קניות בסניף שופרסל-דיל ורמי לוי עלו הפרטים הבאים: בחבילת דובדבנים שמכירה הוא 19.99 קופסא אחת הכילה 330 גרם ואחרת 170 גרם, פער של 94%. גם באריזת חסה ערבית נמצא פער של 39%.
גם באריזות של נענע, כוסברה, עלי תרד ורוזמרין נמצאים פערים משמעותיים במחיר, כאלו שעלולים להביא לכך שאנשים שמשלמים את אותו מחיר לא יקבלו את אותה תמורה לכספם. לכן בפעם הבאה שאתם הולכים לקניות בסופר אולי כדאי שתתציידו במשקל או מאזניים, כדי שתוכלו לקנות את יחידת האריזה המשתלמת ביותר.
"נקפיד שהספקים יציינו משקל על האריזה"
מרשת שופרסל נמסר בתגובה: "הרשת פועלת בכל התחומים אך ורק על פי החוק. לאחר שתתקבל התביעה נגיב עליה בערכאות המקובלות". מרשת רמי לוי שיווק השקמה נמסר בתגובה: "המוצרים ברשת נמכרים לפי יחידה ולא לפי משקל כיוון שכך מתקבלת הסחורה מהספקים. בעקבות פנייתכם נקפיד שהספקים יציינו על גבי האריזה את משקל המוצר.
מרשת "מגה בעיר נמסר": רשת מגה מקפידה על קיום כל הנהלים המתייחסים לסימון המוצרים על פי החוק. כשנקבל את כתב התביעה נגיב ונפעל בהתאם. חברת "מייסטר שיווק פירות טריים" נמסר:
"אנו אורזים את הדובדבנים עפ"י דרישות המשקל של רשתות השיווק. כל יחידת אריזה נשקלת במשקל אלקטרוני מכויל. הפרי נארז בסלסלה סגורה.
מחברת עלי השרון נמסר: "המוצרים אינם נשקלים לפני השיווק ונארזים רק לצורך שמירה על דיני הכשרות. על השקיות לא מצוין כלל המשקל". בחברת "ארומה נעמה" בחרו שלא להגיב לכתבה.