על רקע החלטת חברת טורקיש איירליינס לבטל שתי טיסות יומיות לישראל החל מהשבוע הבא, מתלוננים נוסעים ישראלים רבים של חברת התעופה המצליחה על אובדן מזוודות ועל אי-מענה טלפוני במשרדיה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
כך לדוגמה לקוחה ממרכז הארץ שטסה עם בני משפחתה לריגה באמצעות החברה, גילתה לתדהמתה כי המטען, כחמש מזוודות, לא הגיע בחזרה לישראל. "נחתנו בנתב"ג במוצאי שבת האחרונה. המתנו זמן רב למזוודות, אך אלה לא הגיעו. ולא רק המזוודות שלנו, אלא גם של עוד הרבה מאוד נוסעים אחרים בטיסה שלנו", היא טוענת.
לדברי הנוסעת, אפשר היה להשלים עם אובדן המזוודות, אם לא היה מעשה מכוון, אך אי אפשר להשלים עם התעלמות מוחלטת. "אתמול והיום ניסינו להתקשר למשרדי טורקיש איירליינס. אין קול ואין עונה", היא תיארה והוסיפה: "היום, אחרי 45 דקות המתנה, סוף-סוף ענתה לי גברת שלא הסבירה דבר והתנערה מאחריות. רק אמרה 'תתקשרו ביום חמישי כדי לברר איפה הדברים עומדים'".
אי המענה הטלפוני אינו חדש, התופעה גרמה להתאחדות סוכני הנסיעות להתלונן על כך כבר בשבוע שעבר בפני רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה. מאות תלונות של סוכני נסיעות שלא הצליחו לקבל מענה מנציגות חברת התעופה בישראל, לא בטלפון ולא במייל, הצטברו בהתאחדות, וזו כאמור פנתה לרשות ודרשה את התערבותה בנושא.
בתגובה לפניית רשות התעופה, טענו בטורקיש כי: "עובדי החברה עסוקים בימים האחרונים בהסדרת בתי-מלון וטיסות חלופיות לאותם נוסעים ישראלים שטיסותיהם בוטלו, וגם מצב דברים זה יצר עומס רב במענה לפניות הנוסעים. כמו כן, הנהלת טורקיש עברה בעת האחרונה למשכנה החדש במגדל משה אביב, ומטבע הדברים חוותה 'חבלי לידה' של הטמעה ויישום של מערכות מידע ותקשורת. אנו מודעים לפניות הרבות בימים האחרונים, ונמשיך לפעול לשיפור השירות ולמתן מענה מהיר ככל שניתן בנסיבות האמורות".