אחרי שהמכוניות של טסלה מילאו את כבישי ישראל, כעת גם המשאית החשמלית נוחתת בארץ: חברת מאן (MAN), המייצרת משאיות ואוטובוסים, מתחילה לשווק את המשאית הכבדה הראשונה בארץ שמונעת על ידי חשמל – כך נודע ל-N12. המחיר אינו זול כלל, כ-1.25 מיליון שקל למשאית, אבל החיסכון מתבטא בחיסכון בדלק ובעלויות התחזוקה.
המשאית החשמלית של מאן מסוגלת לנסוע עד 340 קילומטרים בין טעינה לטעינה. זאת, בהתאם לגרסה ולגודל הבטריה שבוחר הלקוח. סדרת משאיות החשמליות כוללת כלי רכב למטרות שונות, ממשאית עירונית במשקל של 8 טון ועד משאיות גדולות במשקל מרבי של 44 טון.
בחברת מכשירי תנועה, יבואנית מאן לישראל, טוענים כי עלות החשמל לתפעול המשאית החשמלית זולה פי 7 בהשוואה להוצאות הדלק של משאית הדיזל. משאיות אלה, שאינן מזהמות, מתאימות בין השאר להפצת סחורה במרכזי ערים, משאיות אשפה וגזם ועודד. בחברה מצפים למכור כ-70 משאיות בלבד בשנה הראשונה, ולאחר מכן להגיע לקצב מכירות של כ-1,500-2,000 משאיות בשנה.
המוצר הראשון המוצע הוא המשאית החשמלית של מאן בקטגוריה של 26 טון. המשאית הושקה באירופה כבר לפני שנתיים ונוסעת במרכזי הערים הגדולות אירופה. המשאית בעלת טווח נסיעה של 180 ק"מ, עם זמן טעינה מהיר של שעה וחצי או טעינת לילה מלאה של 6 שעות. היא בעלת מצברי 185 קילו-וואט לשעה, ומצוידת במערכות בטיחות כגון שמירה על נתיב, מניעת התנגשות בעת בלימת חירום ועוד.
המוצר השני אותו מציעה מאן בארץ במסגרת מכירת ההמשאיות החשמליות הוא פרי שיתוף פעולה עם חברת פראמו הגרמנית, המתמחה בהסבת מנועי דיזל למערכות חשמל. במסגרת ההסבה, החברה מחליפה את המנוע, תיבת ההילוכים, ואת מערכת הפליטה והיניקה בבמצברים חשמליים במתח גבוה, מנוע חשמלי ומערכות קירור ובקרה.
המשאיות שנולדו משיתוף הפעולה עם פראמו יוצעו בטווח של 8 עד 44 טון. המנועים בסדרה זו נעים החל מ 80kW (108 כ"ס) ועד 400kW (536 כ"ס) והם יגיעו עם אחריות של 4-6 שנים. גם כאן, טעינת המשאית נעה משעה וחצי טעינה מהירה ועד 6 שעות לטעינה לילית מלאה.