"מתנה" לחג מנטפליקס: משתמשים בישראל מדווחים כי שירות הסטרימינג החל למנוע מהם לשתף את החשבון שלהם עם אנשים נוספים. במשך שנים נטפליקס אפשרה למשתמשים לחלוק את החשבון עם מספר אנשים שאינם יושבים באותו הבית, אך בשנה האחרונה שינתה את המדיניות. החברה החלה למנוע ממשתמשים בארה״ב לשתף את החשבון, ולאחרונה החלה ליישם את ההחלטה החדשה גם במדינות נוספות בעולם. עכשיו נראה שגם בישראל לא ניתן יהיה לשתף סיסמאות בין בתים שונים.
משתמשים בישראל מדווחים כי בכניסה לשירות, נטפליקס מבקשת מבעל החשבון להיכנס ללינק שנשלח לו בסמס לטלפון, ושם לאשר את כתובת ה-IP שממנה הוא צופה, ואת המכשירים שאליהם החשבון שלו מחובר.
במקרים אחרים האפליקציה של נטפליקס מודיעה למשתמש כי זיהתה שהמכשיר ממנו הוא מחובר אינו חלק ממשק הבית המרכזי של המנוי. במקום מסך השירות הרגיל הוצגה למשתמש הודעה המוסרת כי "המכשיר שלך אינו חלק ממשק הבית המשוייך לחשבון הנטפליקס הזה". משמעות ההודעות היא שמי שאינו מחובר מאותו משק בית נזרק החוצה ונדרש להקים מנוי חדש.
לפי נטפליקס, בקרוב משתמשים לא יוכלו לשתף עוד סיסמאות עם בתים אחרים, והמדיניות החדשה תחול על כל מי שמשתמש בשירות.
כל הסימנים מראים שהחברה רק הולכת להגביר את מאמציה למנוע ממשתמשים לשתף את החשבונות שלהם עם משפחה או חברים. הדוח הכספי של החברה לרבעון הראשון של 2024 שפורסם השבוע הציג זינוק שיא של 16% במספר המשתמשים הרשומים ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בחברה קושרים את הנתון הזה למדיניות החדשה שמונעת שיתוף חשבונות ודחפה משתמשים רבים לפתוח חשבון חדש.
נטפליקס סיימה את שלושת החודשים הראשונים של השנה עם רווח נקי של כ-2.3 מיליארד דולר - זינוק של 79% לעומת הרבעון המקביל - וצופה כי תסיים את השנה עם רווח נקי של כ-9 מיליארד דולר. בחברה מייחסים את הזינוק ברווח למסלול החדש שלה שמשלב פרסומות במחיר מנוי מוזל. מסלול זה עדיין לא זמין ברוב המדינות בעולם וגם לא בארץ.
לפי נטפליקס, מנויי מסלול הפרסומות מפיקים לה יותר הכנסות למשתמש ממנויי המסלול הרגיל נטול הפרסומות שעולה יותר. משמעות הדבר היא שבנטפליקס ירצו לדחוף יותר משתמשים לשירות הכולל מודעות, ובשביל זה החברה תצטרך להרחיב את השירות למדינות נוספות.
למרות הדוחות הטובים, מניית החברה נמצאת בירידה בימים האחרונים ואיבדה 7% מאז פרסום הדוח. אנליסטים מעריכים כי מאחורי היחלשות המניה עומדת הודעתה של החברה כי ברבעון הבא היא תפסיק לדווח על הצמיחה במספר המשתמשים ותעבור להתמקד בדיווח על הרווחים. נטפליקס צפויה גם להפסיק לדווח על ההכנסה הממוצעת ממשתמש (ARPU) בטענה כי יש שונות בין ההכנסה למשתמש במסלולים השונים של החברה.