תלמידי ישראל יוצאים בסוף החודש לחופש הגדול, אחרי שנת לימודים לא פשוטה. למחרת כבר יחלו לפעול בתי הספר של החופש הגדול והקייטנות הפרטיות, והן יימשכו כחמישה שבועות, עד תחילת אוגוסט. שוק קייטנות הקיץ הפועלות בחודשים יולי-אוגוסט מורכב משלושה סוגים עיקריים: קייטנות בית הספר של החופש הגדול, קייטנות קיץ מחזור ב' במימון גופים ממשלתיים וקייטנות פרטיות.
קייטנות בית הספר של החופש הגדול: קייטנות הפועלות בחודש יולי, מיועדות לרוב לתלמידי מערכת החינוך מגן עד בוגרי כיתה ג' (לרוב לתקופה של שלושה שבועות), וזוכים לסבסוד משמעותי מצד משרד החינוך. שעות הפעילות הינן לרוב בין 7:30-8:00 עד 13:00, כאשר ישנה אפשרות להמשך השהייה במסגרת לעוד מספר שעות (עד 16:00-17:00 - תלוי ברשות המקומית), בסבסוד של הרשויות המקומיות. עלות הקייטנות נעות לרוב בין 200-450 שקלים לכל התקופה, למסגרת של יום קצר (7:30-8:00 עד 13:00) ותוספת של 500-800 שקלים לכל התקופה, למסגרת של יום ארוך.
קייטנות קיץ מחזור ב': קייטנות הפועלות לקראת סוף חודש יולי לתקופה של 5 עד 15 ימים בפועל, (בהתאם לרשות המקומית) ומסובסדות על ידי הרשויות המקומיות. לרוב מיועדות לתלמידי מערכת החינוך מגן עד בוגרי כיתה ג', ובחלק מהרשויות עד כיתה ו'. קייטנות אלו לרוב מופעלות על ידי עמותות עירוניות שלאורך השנה עוסקת בהפעלת וניהול פעילויות בתחום התרבות, פנאי, ספורט וחינוך משלים. שעות הפעילות דומות לאלו של הקייטנות של ביה"ס של החופש הגדול. התעריף היומי לקייטנות אלו נע לרוב בין 40-60 שקלים ליום קצר (7:30-8:00 עד 13:00) ושל 80-120 שקלים ליום ארוך.
קייטנות פרטיות: כולל מגוון קייטנות המופעלות על ידי גופים פרטיים, כגון: קייטנת מחשבים, ספורט, יצירה, ריקודים, אילוף כלבים ועוד. לקייטנות אלו יש מנעד רחב של תעריפים, בהתאם לסוגי האטרקציות, שעות הפעילות, איכות המדריכים, תדמית הקייטנה ועוד, כאשר לרוב המחיר היומי הממוצע נע בין 100 ל- 250 שקלים. כמו כן, קטגוריה זו כוללת את מסגרות ההמשך בקיץ לתינוקות עד גיל 3 (לתקופה של שבוע-שבועיים במהלך אוגוסט).
מבדיקת Coface Bdi עולה כי הכנסות שוק הקייטנות בקיץ 2022 צפויות להסתכם בכ- 1.33 מיליארדי שקלים. מדובר בגידול של כ- 6 אחוזים ביחס לשנה הקודמת, זאת על רקע התאוששות המשק והחזרה לשגרה. ההערכות הן כי הכנסות השוק בחודש יולי יסתכמו בכ- 743 מיליוני שקלים, ויהוו כ- 56 אחוזים מההכנסות ביולי.
בחלוקת הגילאים, מי שצפויים להיות נתח השוק העיקרי של מפעילי הקייטנות הם כמובן גילאי הגן עד כיתה ג' המהווים 76 אחוזים מכלל המשתמשים, שלא מסוגלים לדאוג לעצמם בזמן שההורים עובדים, וצריכים סידור. יתר ההכנסות מתפלגות שווה בשווה בין קבוצות גיל 0-3 (12 אחוזים) – להם יש סידורים פרטיים בלבד והממשלה לא מסבסדת או נותנת פיתרון, ותלמידי כיתו ד- ו' בעיקר (12 אחוזים), שנהנים רק מסבסוד מועט וצורכים גם הם מסגרות פרטיות בעיקר.