לאחרונה החל פיילוט של סטארט אפ ישראלי בשם "מיי באנדלס", פלטפורמה דיגיטלית ישראלית, שמציעה למשתמשים לרכוש "באנדלים": חבילות של מוצרי צריכה יומיומיים מהיצרנים המובילים בארץ. הפלטפורמה מבטיחה שהחבילה תגיע עד פתח הבית תוך שעה מרגע ההזמנה והיא לא גובה דמי משלוח.
הפיילוט, שהחל בימים אלה בערים פתח תקוה, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה ובני ברק, צפוי להתרחב בקרוב לגוש דן והשרון ועד תחילת שנת 2022 בכוונת החברה להגיע לבתי הצרכנים בכל חלקי הארץ.
יש לציין, כי לזכותו של המיזם הישראלי, הוא הצליח לצרף אליו יצרנים מובילים במשק ביניהם: תנובה - באנדל מוצרי חלב, באנדל קפואים, סנו - באנדל מוצרי ניקיון, יוניליוור – באנדל מלוחים, מתוקים, מוצרי ניקיון וטיפוח, הנמל – באנדל מוצרי אפייה, שטראוס – באנדל חטיפים מלוחים ומתוקים, אסם נסטלה - באנדל מוצרים יבשים. הצטרפות יצרנים בגודל זה מעידה אולי על הבנה שלמיזם הזה יש סיכוי להצליח...
הבאנדלים מוצעים בשלוש רמות מחיר קבועות וללא עלות נוספת למשלוח, כאמור: באנדל של 99 שקלים, של 149 שקלים ו-199 שקלים. מהחברה נמסר, כי החבילות הורכבו לאחר ניתוח שוק מעמיק שבדק הרגלי צריכה ומהם המוצרים האהובים והנצרכים ביותר על תושבי ישראל בפילוח על פי אזורי מגורים.
לזכות המיזם יש להדגיש, כי הבאנדלים נארזים על ידי צוות של מסגרות תעסוקה 'יכולות' מבית שיח סוד- הארגון הגדול והמוביל למתן שירותים לילדים ובוגרים עם מוגבלות.
מאיר סלע, סמנכ"ל במיי באנדלס מוסר: "אנו מביאים כיוון חשיבה חדש. השקענו משאבים רבים בבניית טכנולוגיה מתקדמת ובהון אנושי ומקצועי במטרה להעניק לצרכן חווית צריכה חדשנית ופשוטה ולחבר אותו ישירות ליצרניות המובילות בשוק ולמותגים שכולנו גדלנו עליהם תוך הענקת מעטפת שירותית ושקופה עם הלקוח."
בדקנו והשווינו את המחירים
איך זה עובד? נכנסים לאתר מיי באנדלס, לאחר הרשמה קצרה, בוחר הלקוח אזור מגורים (כרגע מוגבל לאזורים מאוד מסוימים), מסמן את בחירותיו, משלם ומקבל את ההזמנה אליו הביתה. החברה מציעה שירות לקוחות הכולל צ'ט חי עם נציג לכל שאלה או בקשה.
בדקנו והשווינו מול רשתות באזור ת"א צפונה, שתיים מהחבילות שהאתר מציע בתנאים שהוא מבטיח: הראשונה היא באנדל "תנובה חמים וטעים", חבילה המוצעת ב-199 שקלים, וכוללת 9 מוצרים קפואים של חברות תנובה שכוללים פיצה משפחתית גבינה, פרחי ברוקולי, אפונת גינה, שעועית עדינה שלמה, בצק עלים מרודד, שניצל דק דק פריך, חטיפי פיצה גבינה, מלוואח ומקלות פילו תפו"א.
לאחר מכן בדקנו את מחירי הפריטים באתר Prices, וניסינו להרכיב את אותן "חבילות, אצל רשתות השיווק השונות חבילת המוצרים הנכללים בקפואים של תנובה – רמי לוי סניף רעננה הוא הסניף הכי זול בו מצאנו את המוצרים– 151 שקלים; שניצל דק דק פריך מוצע בסניף זה ב-17.4 שקלים בלבד, לעומת 39 שקלים בכל מקום אחר; אבל חלק מהמוצרים שרמי לוי מציע הם של יצרנים אחרים (בצק עלים של שחף, אפונת גינה מותג פרטי) וחסרים 5 פריטים; אותו רמי לוי באתר האינטרנט של הרשת מציע חבילה זו ב-194 שקלים כולל 30 שקלים דמי משלוח. בשופרסל און ליין עולים מוצרי החבילה כ-196 שקלים, אבל יש להוסיף על כך דמי משלוח של 30 שקלים.
חצי חינם און ליין, אתר האינטרנט של רשת "חצי חינם" יצא היקר ביותר בחבילה זו – 233.7 שקלים, כולל משלוח. בכל מקרה, באתרי הרשתות האלו אין הבטחה שהמשלוח יגיע בתוך שעה לביתכם. כאמור, במיי באנדלס מוצעת החבילה ב-199 שקלים.
הבאנדל השני שבדקנו הוא באנדל שנקרא "פשוט סנו" – חבילה המוצעת ב-149 שקלים וכוללת 9 מוצרי ניקיון של מותגי החברה: ספוגיות, ספריי לניקוי חלונות, מגבונים לניקוי וחיטוי, חומר לניקוי אסלות, אקונומיקה 1 ליטר, מרסס אקונומיקה, תרסיס לניקוי שומנים קשים, תרסיס ריח, נוזל לניקוי רצפות, תרסיס לניקוי כללי, נוזל כלים 700 מיליליטר, מטלית לרצפה ומטליות לשיש של המטבח.
על פי "פרייסס" – גם כאן תושבי השרון נהנים יותר; סניף רמי לוי כפר סבא מציע חבילת מוצרים זו רק ב-106 שקלים. הקאץ: חלק גדול מהמצורים הם חלופיים בהם המותג הפרטי של רמי לוי, ולכן לא ניתן להשוות באמת את המחיר.
בקנייה מקוונת - יינות ביתן און ליין וסופר פארם באינטרנט מציעים חבילה דומה, אבל לא רק מותגי סנו, בכ-158 שקלים כולל משלוח. כאמור במיי באנדלס החבילה שכוללת רק מוצרי סנו עולה 149שקלים כולל משלוח.
אי אפשר לקנות מילקי וגם גבינה צהובה בחבילה אחת
הבעיה העיקרית אותה רואים מומחי שיווק בעיקרון של מיי באנדלס, היא בכך שמדובר בחבילות "סגורות" מבחינת מה שהן מכילות; כלומר, אין גמישות במוצרים. בא לכם על מילקי של שטראוס בנוסף למוצרי החלב בחבילה של תנובה? אי אפשר. כנ"ל אם אתם רוצים גבינה צהובה של תנובה לצד החבילה של שטראוס - או שקונים חבילת מוצרי חלב של שטראוס, או של תנובה. לכן, מעניין לראות עד כמה יצליח הפיילוט בישראל, שבה הצרכנים פחות אוהבים שאין להם "זכות בחירה". אין ספק שהמיזם מספק פתרון מעניין לחלק מהאוכלוסייה, זו שמעדיפה "לסגור עניין" במהירות ושהילדים, או הם עצמם, יתאימו עצמם למה שמוצע להם.
בכל מקרה, אם אתם פחות בעניין של רכישה באינטרנט, המוצרים האלה יעלו לכם פחות בהליכה לסופר – לעתים גם בכמה עשרות שקלים, תלוי באיזו רשת ואפילו באיזה סניף אתם קונים.