הבידוק הביטחוני הוא צוואר הבקבוק בכל נמל תעופה, וכל הנוסעים צריכים לעבור דרכו. רוב הנוסעים רוצים לסיים עם תהליך הבדיקה כמה שיותר מהר, אבל כנראה שלא לכולם: חלק לוקחים את הזמן לסדר בצורה מסוגננת את הכבודה והטרולי במגש. אחר כך הם מצלמים ומפרסמים ברשתות החבריות, מדווח פורטל המומחים aerotelegraph. הטרנד החל להתרחב ועכשיו הוא אפילו זכה: "אסתטיקת מגש נמל תעופה" (Airport Tray Aesthetic).
התמונות מציגות אביזרים מכוסים, אוזניות, מצלמות ואביזרים אחרים שיש למקם בנפרד במגש כי אסור להם להיות על הגוף בבדיקה הביטחונית. למרות שיש מי שיחשוב שמדובר באומנות, הפעלות האלה עלולות לגרום לעומס ולעכב את הנוסעים האחרים שממהרים לטיסה.
"אף אחד לא צריך לעשות את זה בזמן תהליך הבדיקה הביטחונית", אומר דובר מטעם נמל התעופה של פרנקפורט בגרמניה. "מדובר בבטיחות הנוסעים ולא במשהו מפואר. במיוחד מכיוון שהמגשים הם חלק ממערכת שחוזרת על עצמה ויש להחזירם במהירות כדי שהנוסעים הבאים יוכלו להשתמש בהם שוב".
airport trays that i didn’t take at the airport pic.twitter.com/x0jRD5vO6s
>> מטריד: עד כמה קל לגנוב מזוודות מנמל התעופה?
>> אל תנסו: זו הסיבה שלא כדאי לכם לשים סרטים על הכבודה
>> תעבירו הלאה: החוק בנמלי התעופה שמאפשר לקחת את הטלפון שלכם
למרות הביקורת של צוותי האבטחה, ולא מעט נוסעים מתוסכלים, אלו שלוקחים חלק בטרנד טוענים שמה שהתחיל כהליך אבטחה מייגע הפך להזדמנות לביטוי יצירתי. הנוסעים מעדיפים "לבזבז" זמן נוסף כדי למקם את החפצים שלהם – סמארטפונים, שעונים, מחשבים ניידים ואפילו נעליים – בסידורים אסתטיים בתוך מגשי הפלסטיק האפורים.
'Airport tray aesthetic' goes viral as some travelers halt security checkpoints for photo ops https://t.co/0AjNnuU1NW
My airport tray aesthetic: 5 editors on the hand-luggage items they won't fly without https://t.co/S3irex4yeu pic.twitter.com/B4QDNQ6zxY
הטרנד צבר התייחסות משמעותית בפלטפורמות הרשתות החברתיות, במיוחד באינסטגרם ובטיקטוק עם שימוש בהאשטגים כמו AirportTrayArt# ו-SecurityAesthetic# שזוכים למיליוני צפיות, כאשר משתמשים חולקים את סידורי המגש היצירתיים ביותר שלהם. חלק מהמטיילים אפילו החלו לתאם את הפריטים שלהם במיוחד למטרה זו, תוך בחירת אביזרים וגאדג'טים המשלימים זה את זה מבחינה ויזואלית.
מתוך הכרה בפופולריות של הטרנד, מספר מותגים רוצים כעת לנצל את המומנטום: כיסוי דרכונים הניתנים להתאמה אישית, פריטי טכנולוגיה מסוגננים ואפילו קופסאות חטיפים לפי נושא. שיתופי הפעולה בין מותגי אביזרי נסיעות לבין משפיעני רשתות חברתיות נמצאים במגמת עלייה, ונראה שגם למקומות הכי "אפורים" מגיעים טרנדים ויראלים.
עם זאת, חלק מהאנשים אפילו לא צריכים נמל תעופה כדי להצטרף לטרנד החדש. הם יוצרים את התמונות בבית הודות לפוטושופ ומגש פלסטיק קנוי – כולל כרטיס עלייה למטוס שהם מדפיסים. כנראה שזה הפתרון הטוב ביותר כי אף אחד לא עומד ומחכה בתור.