לא רק אנשים חיים סובלים משירות לקוי: בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה קבע לאחרונה שעל חברת הכבלים הוט לפצות בני-משפחה אחת, לאחר שגבו תשלום במשך חודשים מאדם שהלך לעולמו.
משה רב-הון ז"ל שהלך לעולמו ביולי 2008 היה בחייו מנוי לשירות כבלים תמורת תשלום חודשי בהוט. יומיים לאחר שהתקבל צו קיום צוואתו של המנוח הודיעו יורשיו לחברת הכבלים כי הם מעוניינים לבטל את המנוי.
אך למרבה הפלא, כעבור חמישה חודשים נדהמו היורשים לגלות כי הוראת הביטול לא בוצעה וכי הוט המשיכה לגבות תשלומים חודשיים על המנוי. הם פנו אליה בשנית להפסקת המנוי ודרשו החזר של התשלומים שנגבו ודרשו הפרשי הצמדה וריבית. נציגי החברה מצידם הבטיחו גם הפעם כי החשבון יבוטל.
"היה שמח לחייב אותם בסכום גבוה יותר"
למרות כל ההבטחות שוב לא בוטל המנוי, ובני המשפחה חזרו ופנו מספר פעמים נוספות. בנוסף טענו היורשים כי התנהגותם של נציגי הוט היתה שחצנית, יהירה וגסה זאת למרות הנושא הרגיש.
רק לאחר שאחד היורשים שבמקצועו עורך דין פנה במכתב דרישה חריף לחברה שילמה הוט את מרבית החוב. בני המשפחה שבחרו לא לשתוק הגישו תביעה נגד החברה בה טענו: "הלקוח התמים לא ישים לב למעשיה של הנתבעת, ובמיוחד אם הלקוח כבר אינו בין החיים. רק אם במקרה הם נופלים על עורך דין, זה לא מצליח להם".
בתביעתם דרשו היורשים את הפרשי ההצמדה והריבית על הסכומים שנגבו תחילה, שעמדו על 60 שקלים ופיצוי של עשרת אלפים שקלים. השופט אייל דורון שצידד בתובעים פסק כי על הוט לשלם את הסכום במלואו. מפסק הדין עולה כי לו היה מוצא השופט דרך לכך - היה שמח לחייב את הוט בסכום גבוה עוד יותר.