אנחנו אמנם מאד אוהבים לומר שאנחנו אותנטיים, אבל מסתבר שאנחנו די בורגנים. גם אם אנחנו אוהבים לבקר בשוק וברחובות מסחריים, את מיטב זמננו אנחנו מבלים דווקא בקניונים. כך עולה מסקירה שמפרסם מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת, אודות הסביבה המסחרית המועדפת על הציבור הישראלי.
הקניונים ממשיכים להיות מקום האטרקציה המרכזי של הישראלים. לא פחות מ-62% מהציבור מבקר בקניון לפחות פעם אחת בחודש. ברחוב המסחרי מבקרים בחודש פחות ממחצית הציבור (46%). אהבתנו לקניונים מתבטאת גם בזמן הביקורים. מסתבר ששופינג בקניון לוקח הרבה זמן, כי הישראלי הממוצע מבלה בו לא פחות משעה ושלושת רבעי. בשוק אנחנו מבלים כמעט חצי שעה פחות.
השוק כן יכול להתגאות ברב גוניות של המבקרים בו. במהלך החודש הוא זוכה לביקור של 50% מהציבור הערבי, 44% מהציבור המסורתי, 47% מקרב העולים החדשים ו-41% מתושבי הפריפריה.
ומה הממצאים מלמדים אותנו? מסתבר כי למרות שנראה כי קיימים סוגים רבים של מרכזי קניות (קניונים, רחובות מסחריים, שוק, מרכזי קניות עירוניים), בפועל התחרות היא די מוגבלת. מרבית הציבור מעדיף לעשות שופינג תחת מיזוג האוויר הקניון. מסתבר שרוב הישראלים מעדיפים את הקניון הסגור, המאובטח, המגוון ועם מקומות החניה על פני ההמולה תחת כיפת השמיים של השוק והרחובות.