זו אחת העמלות הכי מרגיזות שיש: כשאנחנו מזמינים כרטיסים לסרט, הצגה או הופעה באינטרנט וחושבים שבוודאי חסכנו את הליך עבודת הקופאי ולכן חסכנו גם כסף - נוסף לפתע התשלום מרחוק. הבשורה הצרכנית שיזם ח"כ מיקי רוזנטל היא שמהפסח הזה - המצב משתנה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
מעתה לא נצטרך לפנות לשירות הלקוחות האדיב ולקבל את אותן תשובות. הרשות להגנת הצרכן שלחה היום מכתב לרשתות הקולנוע ומשרדי הכרטיסים הגדולים, המורה להם לחדול מגביית אותם "דמי טיפול" לאלתר.
גם במשרד הכרטיסים "לאן" גובים 15 שקלים על כל הזמנה באינטרנט או בטלפון - למרות שהמוקדנים הם לא פעם אלו שימכרו לך אם תבוא אליהם למשרד. בסינמה סיטי, לדוגמה, תשלמו ארבעה שקלים על הזמנה של כל כרטיס. כן - חמישה קליקים במחשב לקניית כרטיסים למשפחה - יגרמו למחיר לזנק ב-20 שקלים.
הרשות החליטה להלחם בתופעה הזאת ולצאת לאכיפה מוגברת של תופעה וכל עוסק שיפר את החוק - ייענש. הסנקציה בגין הפרה - קנס בסך 200 אלף שקלים לעסק בודד ו-400 אלף שקלים לתאגיד.
בתי הקולנוע ומשרדי הכרטיסים מחויבים מעתה בשקיפות מלאה בנוגע למחירי הכרטיסים על כל מה שהם מגלמים בתוכם, ואם חשבתם שממילא 20 שקלים זה פחות ממה שפופוקורן עולה בקולנוע - יש עוד בשורה: מהיום תוכלו להכניס לבתי הקולנוע מזון ושתיה. אז לפחות בחלק מההוצאות הצפויות בפסח הזה- נצליח לחסוך.