סערת מחירי המזון לא נגמרת, והגיע הזמן לדבר גם על נושא המשלוחים. יצאנו להשוות בין משלוחים מרשתות שונות ברחבי הארץ. הזמנו משלוחי סופר למספר משפחות ונתנו להן לדרג ולבדוק - האם המוצרים טריים, מקוררים ואיכותיים?
התחלנו עם משלוח משופרסל, שהוזמן למשפחת אלחרר בצפון הארץ. "עכשיו קיבלנו את המשלוח משופרסל. השעה 19:30 ואמרו לי שהמשלוח יגיעה בין 18:00 ל-20:00. המוצרים באמת ברמה מאוד סבירה", סיפרו יעל ואוריין אלחרר. "ביצה אחת הגיעה שבורה וכל הקרטון היה ממש רטוב. גם מעדן פרו אחד של דנונה פתוח וכולו מקווצ'ץ' וכל היוגורט נשפך. כל השקיות הגיעו ממש רטובות בכל המוצרים הקרים שלהם. כנ"ל לגבי הדגים, שהגיעו ללא שקית קירור. הירקות, אפשר לראות שהנענע ממש לא טרייה, שחורה אפשר לומר, גם החסה לא טרייה. מבחינת עשבי התיבול הגיעו בצל ירוק פטרוזיליה וכוסברה בסדר".
שאר המוצרים היו טובים, הפירות האחרים היו טריים והאקונומיקה הגיעה בנפרד. בכל זאת משפחת אלחרר לא יצאה מרוצה. "הירקות ממש לא טריים ולא נראים הכי איכותיים ומובחרים שהביאו לנו, קצת מאכזב, הייתי נותנת לזה אפילו ציון 5, גם לא הייתה התראה לפני שהמשלוח הגיע", אמרה יעל.
אסף יהודה, פרוסייפ בטיחות במזון: "עזבי את הזלזול בלקוח, התקנות מחייבות על קירור, מה זה מעדן פתוח? מה הוא נשם בזמן הזה? מה הוא חווה בזמן הזה? איזה חיידקים נכנסו אליו? בביצים בישראל יש אחוז מאוד גבוה של סלמנולה, אם זה נגע בפירות ובירקות שלנו, אז הכול נגוע".
המשלוח השני של שופרסל הוזמן משפחת ליסוגור, שגרה בדרום הארץ והוא השביע את רצוננו בצורה טובה יותר. ליאת ליסוגור סיפרה: "קיבלנו עכשיו את המשלוח משופרסל, השעה 17:55 למרות שנאמר בין 18:00 ל-20:00. הוא לא התקשר חצי שעה לפני שהוא הגיע". בחסה היו מעט חלקים שחורים והיא לא הייתה טרייה. מוצרי החלב קרים, אם כי לא הגיעו עם קרחומים או עם שקית מבודדת קור. הירקות טריים וטובים.
משופרסל נמסר: "המשלוחים מסופקים עד לבית הלקוח בצידניות ורכבי קירור השומרים על איכות המוצרים, וזאת בהתאם לנהלים המחמירים של החברה. אנו עושים ככל יכולתנו לספק מוצרים איכותיים ולהציע ללקוחותינו את שירות הלקוחות הטוב ביותר אשר זמין משמונה בבוקר ועד חצות. המשלוחים המדוברים יתוחקרו כדי ללמוד ולהפיק לקחים".