"מחירון העם" יוצא לדרך: מחירון כלי הרכב המשומשים הממשלתי עלה הבוקר (ראשון) לאוויר. המחירון מתבסס על עסקאות שבוצעו ודווחו באתר ממשל זמין ומטרתו להוריד את מחיר רכבי היד-שנייה, מתוך תפיסה שהמחיר הקבוע במחירונים הקיימים בישראל גבוה מדי ולא משקף את מחירי השוק.
מחירון העם, שיזמה שרת התחבורה מירי רגב, מבוסס על דיווח וולונטרי של בעלי רכב, מוכרים וקונים, שביצעו העברות בעלות על רכב בדואר או באינטרנט. המידע שנמסר נותר אנונימי, ללא זיהוי עם רכב או עסקה ספציפית, לא מועבר לאף גורם חיצוני, ומשמש אך ורק להקמת מחירון.
בחצי השנה האחרונה, מאז הושק המחירון, נאספו עשרות אלפי דיווחים של בעלי רכב שעדכנו על מחיר העסקה, סוג הרכב, שנת עלייה לכביש, רמת גימור, תיבת הילוכים (אוטומטית או ידנית), נפח המנוע, הנסועה (קילומטראז') העדכנית של הרכב, מספר ידיים וסוגי בעלות. גורמי המקצוע במינהל התנועה במשרד התחבורה, בשיתוף יועצים סטטיסטיים, ניתחו את הנתונים, וגיבשו בהתאם מחירון עדכני ומהימן, המציג את מחיר השוק הריאלי של כלי רכב יד שניה.
"הבטחנו את מחירון העם וקיימנו", מסרה השרה רגב. "היום אנחנו משיקים את מחירון העם הגדול, השיתופי המבוסס על חכמת ההמונים, מחירון שכבר זוכה להד ועניין גדול בקרב כל העוסקים בתחום הרכב בישראל". במשרד התחבורה מקווים כי המחירון יתרום גם להוזלת פרמיות הביטוח, המתומחרות כיום על סמך מחירון פרטי שאינו מייצג נאמנה את מחיר השוק.
במשרד קוראים לציבור בעלי הרכב, הקונים או מוכרים כלי רכב יד שניה, לדווח על העסקה בעת העברת הבעלות, באמצעות האינטרנט או סניפי דואר ישראל. זאת, במטרה להרחיב את המאגר ולעדכן על המחיר השוק האמיתי של כלי הרכב, לטובת כלל הציבור.