מנכ"לית אייפקס ויו"ר תנובה, זהבית כהן, נפגשה היום עם שניים ממובילי חרם הקוטג', איציק אלרוב ובני גרוברמן. במהלך הפגישה שהתקיימה ביוזמתה של כהן, היא דחתה את בקשת מארגני החרם להוזיל את מחירי מוצרי החלב ב-30%.
בפגישה שארכה שעתיים, דנו כהן ומנהיגי החרם בשרשרת ייצור מוצרי החלב בישראל, ובאחריות הרפתנים, רשתות השיווק והמחלבות למחירי החלב. אלרוב וגרוברמן דרשו הוזלה של מחירי החלב בישראל ב-30% אבל בקשתם לא נענתה.
כהן אמרה במהלך הדיון כי תנובה תהיה מוכנה לבצע צעדים מצידה, בהתאם לצעדים שיבצעו גורמים נוספים בשוק החלב בישראל. בתום הישיבה קרא אלרוב להקמת שולחן עגול בהשתתפות נציגי המחלבות, יוזמי המאבק ונציגי רשתות השיווק להוזלת מחירי החלב.
"רוצים לשמוע את הדרישות"
"מבחינתה, הם רוצים לשמוע מה הדרישות שלנו, ואנחנו נבוא ונאמר לה את זה באופן מאוד ברור", אמר אלרוב לפני כניסתו לדיון והוסיף: "אנחנו דורשים הוזלה של 30% במחירים לצרכן. זה לא אומר שהיא צריכה להוזיל לבדה 30%, אבל זו ההוזלה שצריכה להגיע לצרכן. שהם ישברו את הראש עם הממשלה ורשתות השיווק, ושכל צד ייתן את חלקו".
אלרוב ציין כי "עד שזה לא יקרה, אנחנו נוריד את צריכת המוצרים למינימום ההכרחי, ובמקביל אנחנו הצרכנים מתחילים להכיר אלטרנטיבות חדשות ומוצרים חדשים של חברות קטנות יותר, וזו התרומה שלנו להגברת התחרותיות בשוק המזון".
"הכוח היחיד שלנו כצרכנים הוא במניעה מקניית מוצרים שמחירים מופקע"
הפנייה לפגישה מצד כהן הגיעה בתחילת השבוע, וזאת לאחר שבסוף השבוע האחרון נפגשו מובילי חרם הקוטג' עם יו"ר חברת שטראוס, עפרה שטראוס, שיצאה אליהם דקות ספורות לאחר שראתה את מאהל המחאה שהוקם מול ביתה בצהלה.
"זה לא נכון שניסיתי למקסם את הרווח. כשהתחילה המחאה אספנו את 6,000 העובדים שלנו, ונדהמנו לשמוע שגם העובדים שמרוויחים אצלנו מצוין קשה להם", אמרה שטראוס לפעילים.
שטראוס טענה ש"כואב לה, היא רוצה לחיות כאן, וצריך לעשות בדק-בית ולתקן". מוביל המחאה בני גרובמן ציין כי "תשובות טובות לגבי מדוע המחירים בישראל הם פי שתיים ופי שלושה אין לה. היא לא נותנת תשובות. בשביל להביא את המחירים בישראל לשפיות, המחירים צריכים לרדת ב-30%. לדברי שטראוס, שעלויות הייצור כאן גבוהות, והיא לא יודעת איך מורידים את המחירים ב-30%".
"לצאת לרחובות זה חשוב מאוד, אבל הכוח היחיד שבאמצעותו אנחנו האזרחים נוכל לעשות שינוי של ממש, יהיה באמצעות מניעה מקניית מוצרים שמחירם מופקע", קבע גלוברמן והדגיש: "זה נכון לגבי ספרי הלימוד, מוצרי המזון ובעוד אפשרויות שונות. חשוב שנדע לנצל את הכוח שיש בידינו, וכל עוד שנישאר מאוחדים - הכוח הצרכני שלנו יוכל לתת את הטון במחירים".