הראשונה באירופה: איסלנד מבטלת את תקנות הקורונה
בחודש שעבר ציינה איסלנד ציון דרך משמעותי בהתמודדות עם נגיף הקורונה, לאחר שהפכה למדינה הראשונה באירופה שמבטלת את כל ההגבלות הקשורות למגפה. ב-26 ביוני בוטלו תקנות הריחוק החברתי, עטיית המסכות והמגבלות על התכנסויות ושעות פתיחת מקומות לאחר שהוכרז כי 87 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת קיבלה לפחות מנה אחת של חיסון, וכ-60 אחוזים מחוסנים באופן מלא. "תקשורת רציפה וישרה בין האזרחים לבין המדענים המהימנים שלנו תרמה רבות לנכונות האוכלוסייה לקחת חלק במאמץ למזער את נזקי המגפה", אמרה שרת הבריאות סוונדיס סווארסדוטיר.
בהודעה הרשמית בישרה סווארסדוטיר גם על שורת הקלות למבקשים לבקר באיסלנד, ופירטה את הכללים שיהיו בתוקף בין ה-1 ביולי ועד ה-15 באוגוסט. מחוסנים שיציגו תעודות חיסון בתוקף מכל מדינה לא יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית או להיכנס לבידוד, כמו גם מי שיציג אישור החלמה או שנולד אחרי שנת 2005. נוסעים לא מחוסנים עדיין יידרשו לעבור בדיקות ובידוד בן חמישה ימים עם כניסתם למדינה.
מאצ׳ו פיצ׳ו נפתח עם מחצית מכמות המטיילים
חדשות טובות למטיילים שתכננו לפקוד את שביל האינקה למאצ׳ו פיצ׳ו: הכניסה למבקרים תתאפשר החל מה-15 ביולי. מכירת כרטיסי הכניסה נפתחה ביוני, ומשרדי הנסיעות המורשים חזרו למכור כרטיסי גישה ל-4-5 ימים למסלולים 1, 2 ו־3 - אך כחלק מתקנות הקורונה העדכניות, יעמוד מספר הנכנסים היומי על 250 בלבד ולא 500 כבעבר. מהדיווח שפורסם ב-Lonely Planet עולה עוד כי בין התקנות והשינויים הנוספים שפורסמו למטיילים, גם הגבלת מספר האנשים בכל קבוצת מטיילים, דרישה לבדיקת חום, פרוטוקולי ניקוי לאוהלים וציוד, שמירה על ריחוק חברתי ועטיית מסכות.
בסוף השנה שעברה, כשהשביל נפתח למטיילים, דווח על תחילתו של פרויקט שמטרתו להפוך את מאצ׳ו פיצ׳ו לאתר התיירות הראשון בפרו (ובעולם) שיצליח להפחית בצורה משמעותית את טביעת הפחמן של המקום כשהיעדים עומדים על 45 אחוזים עד 2030 ונטול-פחמן עד 2050. מטיילים בשביל מוזמנים לעיין במדריך לנסיעה בת-קיימא ברחבי פרו, הכולל מידע רב על ההיסטוריה האנושית והסביבתית של המדינה.
רכבת לילה מפריז
בשורות סביבתיות טובות נוספות לכל מי שמעדיף את אמצעי התחבורה שלו פחות מזהם, עם ההכרזה על תוכניות להקמת רשת רכבות לילה מפריז ל-12 ערים אירופאיות. את שירות ה״מלונות על מסילות״ החדש מתכננים ב-Midnight Trains, חברת ההזנק העומדת מאחורי הפרויקט, להשיק ב-2024. לדברי המייסדים המטרה היא לא להציע מקבילה לנסיעה היוקרתית בנוסח האוריינט אקספרס אלא אלטרנטיבה לטיסות לטווח קצר ולקרונות השינה המיושנים שמציעה חברת הרכבות הלאומית SNCF. "שמתי לב שאנשים סביבי לא רוצים לטוס בגלל דאגות לפליטת פחמן, אבל (גם) החברה שלי מפחדת לטוס והחליטה שהיא לעולם לא עולה על מטוס. הבנתי שהדרך היחידה שהנסיעה תהיה אפשרית היא ברכבת", סיפר המייסד השותף, אדריאן אומונט, לגארדיאן על הסיבות שהביאו אותו להקמת החברה ביחד עם שורת יזמים צרפתים, ביניהם המיליארדר קסבייה ניאל, בעלים משותף של עיתון לה מונד. תוכניות החברה הן להמציא מחדש את חווית הרכבת, כך שתעניק לנוסעים אינטימיות ושינה איכותית ואפשרות לבלות לפניה בבר או בקרון המסעדה. "מה שאנחנו שואפים לעשות זה לגרום לאנשים שרוצים לנסוע באירופה להסס לקחת את המטוס, להפוך טיסה של 90 דקות לדבר של העבר", הוסיף אומונט. רשימת היעדים המתוכננת כוללת את אדינבורו, שטוקהולם, פורטו, מדריד, ברלין, רומא, ונציה, ברצלונה ואחרות, ומי שרוצה להישאר מעודכן יכול להירשם לניוזלטר של החברה.
בינתיים מוזמנים שוחרי רכבות הלילה ליהנות מהנסיעה בקו חדש שמחבר בין שטוקהולם לברלין, עם תחנות בקופנהגן והמבורג. את הרכבות מפעילה Snälltåget השבדית, חברה-בת של Transdev. החברה מתכננת להשיק בשנה הבאה קו שיחבר את שטוקהולם ומאלמו ל-Zell am See שבצד האוסטרי של האלפים.