הבטיחו פופקורן קטן ב-10 שקלים - למה זה עדיין לא קורה? בתחילת חודש אפריל הוצג לבית המשפט הסכם פשרה בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת סינמה סיטי, ובו סוכם כי רשת בתי הקולנוע תמכור פופקורן קטן ב-10 שקלים בלבד למשך 4 שנים, ואף תתן הנחה נוספת במשך שנה וחצי. מאז שנחתם ההסכם התגלעה אי הסכמה בנוגע לגובה ההנחה והוא לא אושר סופית בבית המשפט, שיצא לפגרה. עם זאת, ההמתנה השתלמה לצרכנים ולבסוף גובה ההנחה גדל. ההסכם נחתם והוא צפוי להיות מאושר על ידי בית המשפט ולצאת לפועל ב-3.10.
על פי ההסכם המקורי, סינמה סיטי התחייבה להעניק לבאי הקולנוע הנחה בשיעור של 25%, על כל גדלי הפופקורן יום אחד בשבוע לבחירתה, למשך 3 שעות בין 16:00-23:00. כעת הסכם הפשרה תוקן, ושיעור ההנחה גדל ל-35%. המשמעות היא שגביע פופקורן קטן יעלה בימים אלו ובשעות האמורות רק 6.5 שקלים. בשאר הזמן מחירו יהיה כאמור 10 שקלים, זאת בזמן שרשתות הקולנוע האחרות מוכרות גביע פופקורן כזה ב-20 שקלים.
בנוסף להחלטות אלה, שמהוות מעין פיצוי לצרכן, הרשת התחייבה להימנע מהסכמי בלעדיות למכירת פופקורן מול מרכזי הקניות שבהם היא פועלת. הבקשה לתביעה, שהוגשה על ידי התובעת מלי פרידמן, עסקה בדיוק בפרקטיקה הזו, במסגרתה נאסר על בתי עסק אחרים למכור פופקורן במתחם. כך מנעה סינמה סיטי תחרות.
יש לציין שרשת בתי הקולנוע הכחישה את טענות התביעה והבהירה כי רק בשניים מתוך המתחמים שבהם היא מפעילה בתי קולנוע קיים הסכם בלעדיות לממכר פופקורן וכי בנסיבות העניין, לאור הקשר ההדוק בין הפופקורן לבין הקרנת סרטי קולנוע, כמו גם לאור אופן תמחור חווית הקולנוע הכוללת, אין עסקינן בהסדרים כובלים או הסדרים פסולים כלשהם. לבסוף כאמור הגיעו הצדדים לפשרה שבה התחייבה סינמה סיטי לבטל את כלל הסכמי הבלעדיות בהם היא קשורה ולא לכרות הסכמים כאלו בעתיד.
"אנחנו שמחים שסינמה סיטי הרימה את הכפפה ובעקבות התביעה הסכימה לבטל את הסכמי הבלעדיות שהיו לה בכל הנוגע למכירת פופקורן במתחמים בהם פועלים בתי הקולנוע שלה, וכן להוריד את מחירי הפופקורן למחירים שפויים", מסרו עורכי הדין ניר פרידמן ושמוליק קסוטו. "ואמנם לאחר אישור בית המשפט יימכרו במתחמי סינמה סיטי ב-10 שח גביעי פופקורן שנמכרים ברשתות אחרות ב-20 שקלים. וכן בכל שבוע באחד הימים תהיה הנחה נוספת כך שלמשך מספר שעות גביעים שכאלה יימכרו ב-6.5 שח בלבד".