שסטוביץ', שהבטיחה לפני כשבועיים לדחות את העלאות המחירים - כבר ייקרה את מוצריה בעשרות אחוזים בסוף השנה שעברה, כך עולה מבדיקת "לובי 99" שפורסמה אמש (ראשון) ב"תוכנית חיסכון". בעוד שהעלייה הממוצעת הייתה של 8% בלבד, המוצרים הפופולריים ביותר התייקרו במעל 20%.
"אנחנו עקבנו אחרי עליות המחירים כבר מחודש נובמבר", סיפרה מירב דוד, סמנכ"לית בלובי 99. "הסיבה הייתה ששרת הכלכלה, כבר עם כניסתה לתפקיד, נתנה אישור לרשתות השיווק ולספקים הגדולים לסגור הסכמים שקטים שבהם הספקים מכתיבים לרשתות השיווק את המחיר".
בעקבות הבדיקה שערכו גילו בלובי 99 שכבר בסוף השנה שעברה, עוד לפני ההודעות על עליית המחירים הנוכחית ובצל החקירה של רשות התחרות - שסטוביץ' העלתה את המחירים של מוצריה בשיעורים שונים.
לטענת היבואנית, מדובר בעלייה ממוצעת של 8% "בלבד" אך בלובי 99 מבהירים כי המוצרים הפופולריים ביותר כלו במעל ל-20%. כך למשל מוצרי קולגייט עלו בשיעור של 20%-26%. "חלק מהמוצרים עלו פחות וחלק יותר, אבל במוצרים שבהם יש להם את נתחי השוק הכי גדולים, המוצרים שהצרכן בוודאות ימשיך לקנות, שם הם העלו מחירים במעל 20% כבר בדצמבר", הסבירה דוד. בין מוצרים אלה ניתן למצוא את מותגי קולגייט, מרידול, ברילה ופלמוליב, שם מחזיקה שסטוביץ' בנתח שוק של מעל 60%.
דוד מציינת כי אמנם הקמעונאים נהנים מההסדר עם ספקיות המזון, "אבל מי שבאמת חזק הם היצרנים והיבואנים". בנוגע לייבוא מקביל של מותגים כמו קולגייט ומרידול הבהירה דוד: "ייבוא מקביל הוא הרבה פעמים פלסטר ומאוד קשה ליישם אותו, זה מכולה פה ומכולה שם. צריך פשוט שיצרני המזון ויבואני במזון יהיו הרבה פחות חזקים".