מגפת התקלות של טויוטה ממשיכה להתפשט, הפעם מדובר בגאווה הירוקה של טויוטה - הדור השלישי למכונית הפריוס ההיברידית. יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, הודיעה היום על קריאת שירות לעדכון תוכנה ב-1,335 מכוניות פריוס ששווקו בישראל החל מחודש אוגוסט 2009.
על פי היבואן לקריאת השירות באירופה זומנו 52,903 מכוניות פריוס. קריאת השירות הזו באה כתוצאה ממספר פניות של לקוחות שדווחו על תחושת בלם שאינה רצופה במהלך בלימה קבועה ואיטית, בדרכים משובשות או חלקות כאשר מערכת ה-ABS מופעלת.
התקשורת האמריקנית דיווחה היום כי התקבלו 83 תלונות על כשל במערכת ההיגוי של טויוטה קורולה. לפי הדיווח, מדובר בנטייה של כלי הרכב לסטות הצידה בחוזקה במהירות מעל 60 קמ"ש. נבדק חשד כי שש תאונות דרכים נגרמו בארה"ב כתוצאה מהתקלה הזו.
טויוטה: לא מדובר בסכנה בטיחותית
בטויוטה ישראל מדגישים כי בישראל לא התקבלו תלונות על בעיות במערכת הבלמים עד כה, אבל למרות זאת ובעקבות הפרסומים, לקוחות מודאגים רבים עשו היום את דרכם למוסכי החברה.
חשוב לציין שהודעת יוניון מוטורס היום, מגיעה אחרי שהבוקר הכריז נשיא טויוטה כי טויוטה העולמית כי תזמן למעלה מ- 400 אלף בעלי פריוס ברחבי העולם, לתקן בעיה במערכת הבלימה של המכונית. לא בכל יום יוצא נשיא חברה לתקשורת בבשורה כזו.
מיבואנית טויוטה נמסר כי לא מדובר בסכנה בטיחותית, וכי אין בעיה להמשיך ולנסוע במכוניות. בימים הקרובים תצאנה הודעות לבעלי הרכבים הקוראת להגיע לתקן את התקלה. התיקון, מסבירים בחברה, צפוי לערוך כ-40 דקות כשהלקוחות לא יחויבו בגינו והוא כולל עדכון פשוט של תוכנת מחשב הרכב.
עוד בנושא: