איחור של 70 דקות עלה לחברה 10,000 שקלים: בית משפט השלום בראשון לציון גזר הבוקר קנס של 10,000 שקלים על חברת אגד בעקבות עיכוב בהגעת האוטובוס לתחנה. בנוסף קבע בית המשפט שהחברה תפצה את הנוסעת ב-500 שקלים.
כתב האישום ייחס לאגד ביצוע עבירות של אי עמידה בתנאי רישיון, עבירה על סעיף אי הפעלת שירות סדיר ואי עצירה בתחנה לאיסוף נוסע. המקרה אירע לפני כחמש שנים בחולון בשעות הבוקר. תושבת העיר המתינה לקו 97 א במזג אווויר סוער.
הנוסעת, שהניחה שמזג האוויר יעכב את הנסיעה, הגיעה לתחנה כעשרים דקות מוקדם יותר ממועד ההגעה המשוער. כעבור 50 דקות של המתנה בגשם, היא החליטה לנסוע במונית. לדבריה החברה הציעה לה פיצוי של כרטיסיה בשווי 42 שקלים, אך בעקבות התביעה היא זכתה לפיצוי גבוה פי 12.
חברת אגד טענה בתגובה שהעיכוב נבע משיפוצים שנערכו ברחובות הסמוכים לתחנה, אך השופטת איטה נחמן החליטה שלא לקבל את הטענות כיוון שאיש לא דיווח על התקלה למוקד שיכול היה לדאוג לחלופה, וקבעה כי החברה לא עמדה בתנאי הרישיון, ועברה על סעיפים אי הפעלת שירות סדיר ואי עצירה בתחנה לאיסוף נוסע.
האוטובוס איחר 4 פעמים - הנוסעת תבעה
לתושבת תל אביב זה קרה שמונה פעמים עם אותו קו תחבורה של חברת "קווים", עד שהחליטה לפנות לביצ המשפט. בחודש יולי האחרון היא זכתה בתביעה ובפיצוי של 200 שקלים עבור כל איחור שהתקבל בבית המשפט.
האישה, שנוסעת מדי יום לעבודתה כמתמחה במשרד עורכי דין, פנתה לבית המשפט לתביעות קטנות במטרה לקבל פיצוי על האיחורים החוזרים. לטענתה, מדי יום היא נוסעת בקו 56 של חברת קווים אל העבודה וממנה, ובשמונה פעמים שונות האוטובוס איחר ברבע שעה עד 40 דקות, ולעתים כלל לא הגיע. היא דרשה פיצוי של 2,500 שקלים עבור כל איחור, בנוסף להוצאות משפט.
חברת קווים השתמשה במכשיר ה-GPS שמותקן על גבי האוטובוס כדי להוכיח שבחלק מהמקרים האוטובוס היה בתחנה בזמן שהנוסעת טענה שהמתינה לו. בית המשפט קיבל חלק מטענות החברה והשופטת מיכל ברק נבו קבעה שיש לפצות את הנוסעת ב-800 שקלים עבור ארבעת האיחורים.
לעדכונים שוטפים מסביב לשעון: ערוץ החדשות