אחד המחירים הכואבים ביותר בטיסות לחו"ל הוא מחיר חשבון הסלולר אחרי שחוזרים לארץ, כאשר הלקוחות מגלים ששירותי הנדידה לחו"ל עלו הון בהשוואה למחירים בארץ. בנסיון להקל על הצרכנים, משרד התקשורת הציג היום (ג') הנחיות חדשות, שימנעו את תופעת הלקוח השבוי בחו"ל.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
על פי הנחיות משרד התקשורת, הלקוחות יישארו עם מספר הנייד שלהם בארץ אך יוכלו לרכוש שיחות גם מספקים אחרים. המשרד מקדם גם מעבר לחיוב על פי שנייה ולפי קילובייט (ולא לפי דקה ומגהבייט) כך שהלקוח יחוייב רק על מה שצרך. בנוסף, מפעילי הסלולר היום מחייבים מרגע ניסיון החיוב, והמשרד שוקל לחייב את החברות לגבות מהלקוחות רק אחרי שהשיחה נענתה.
שירות נדידה בינלאומי מאפשר למנויי הסלולר להשתמש בקו הטלפון הנייד האישי שלהם, בעת שהותם בחו"ל, באמצעות שירותים המסופקים על ידי מפעילי סלולר מקומיים. שירות הנדידה באמצעות מספר הטלפון של המנוי ניתן כיום רק באמצעות חברת הסלולר הישראלית של המנוי, ובמצב זה המנוי למעשה הופך ללקוח שבוי של מפעיל הסלולר לשם קבלת שירותי נדידה בין-לאומית, באמצעות מספר הטלפון שלו.
שירותים אלה גם אינם שקופים לצרכן, דבר הגורם לחוסר יכולת של מנוי להעריך את סכומי החיוב. במשרד ייערך שימוע בהשתתפות החברות הסלולריות, שיאפשר להן להביע את עמדתן ולאחר מכן יקבע המשרד באופן סופי הוראות מחייבות.
שר התקשורת גלעד ארדן אמר עם פרסום כוונת המשרד כי "הלקוחות משלמים כיום מחירי עושק על שירות וגלישה בחו"ל. המצב הזה חייב להיפסק ופתיחת השוק לתחרות תגרום להוזלת מחירים משמעותית".