לנסוע עם, להרגיש בלי: הג'יפונים המעוצבים הפכו בעשור האחרון לסיפור הצלחה של ממש. כל יצרן שמכבד את עצמו, הצטייד בדגם משלו עם מראה של ג'יפ, יכולות שטח בסיסיות למדי, תנוחת ישיבה מעט גבוהה ובעיקר "פוזה".
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
עם הכניסה של הרכבים לשוק, המכירות זינקו ונראה שההצלחה הזאת מתחילה לחלחל למטה. הג'יפונים העירוניים, הלהיט התורן, קטן וזול יחסית מהדור המייסד וממש כמותו הולך ומתרחק מהשטח.
"אלה כלים לא יקרים ובמחיר של מכונית משפחתית אתה מקבל רכב מלא פוזה", אומר אודי עציון כתב הרכב של ידיעות אחרונות. "שולט מאוד בפקק, רואים טוב החוצה, רואים טוב קדימה. שכנים רואים שיש לך ג'יפ למרות שהוא לא עושה שום דבר אחר שרכב רגיל לא עושה".
יותר מ10,000 יחידות נמכרו בישראל בשנת 2013. נראה שההימור של היצרנים על הדגמים הללו, מוכיח את עצמו. החברה שהייתה הראשונה לזהות את הטרנד, "ניסאן" היפנית.
"ניסאן ג'וק" - הג'יפון הראשון שכבש את השוק
בחברה עיצוב מוטורי חדיש וחריג למראה ושלא לדבר על השם "ג'וק''. "מהיום בו "ניסאן ג'וק" נחשפה בעולם היה ברור שזו פריצת דרך", טוען מנכ"ל תחום ניסאן ישראל רועי שחורי. "אנחנו מאז ההשקה מכרנו בישראל מעל 11 אלף מכוניות".
על כך מוסיף אודי עציון כי: "מבחינה צרכנית צריך להגיד שמדובר בבלוף. המכוניות האלה יותר צפופות, פחות חסכוניות, פחות גדולות ופחות מאובזרות מכל משפחתית אחרת במחירים האלה".
בשורה התחתונה היתרונות העיקריים הם מראה אטרקטיבי, משהו שלא נראה כמו זה שיש לכולם לפחות לעת עתה אולי גם קצת גובה מעל פני הכביש וגם קצת נוחות. אך לפני שאתם רוכשים צעצוע כזה, בדקו שהוא אכן עונה על הצרכים שלכם.