האם בפעם האחרונה שנכנסתם לאחת מרשתות הפארם היה מבצע על מספר לא מבוטל של מוצרים? זה לא במקרה: הרשתות מציעות מבצעים שהם למעשה המחירים הקבועים, כדי לגרום ללקוח להרגיש שהוא לא שילם מחיר מלא.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
את המחיר שאמור להיות המחיר הרגיל, הקבוע, שמצויין על האריזה של המוצר שבו אנו מעוניינים כמעט אף פעם לא תשלמו. כך לדוגמא: לפני שבועיים חל יום האישה הבינלאומי. העיתונים התמלאו בפרסומות גדולות על מבצעים גדולים בתחום הקוסמטיקה שם ההנחות הגיעו לעשרות אחוזים. שבוע וחצי אחרי יום האישה, כשנגמר המבצע על פי התאריכים במודעה - המחירים נשארו זהים.
כך למשל, במודעה בעיתון של המשביר לצרכן צוין באופן בולט כי המבצע נמשך שלושה ימים, אבל 10 ימים לאחר מכן אחד המוצרים שבמבצע נשאר בדיוק באותו מחיר. על אותו המוצר מסבירה המוקדנית במוקד שירות הלקוחות של סופר-פארם שהוא אף פעם לא נמכר במחיר מלא. המצב חזר על עצמו עם מוצרים אחרים גם ברשת אפריל.
כל הרשתות נותנות תחושה של מחיר משתלם לזמן מוגבל - אבל זה לא בהכרח המצב. התחושה הזאת שהלקוח מרגיש אחרי שהוא קנה מוצר בהנחה היא המטרה של הרשתות. במקום לשים את המחיר הריאלי על האריזה, שמות הרשתות מחיר מופרז שאף אחד לא באמת משלם, והלקוח חושב שהוא שילם פחות.