ההמבורגר הטבעוני של ביונד מיט שינה עם צאתו לשוק את כללי המשחק בקולינריה הצמחונית והטבעונית. שש שנים עברו מאז שהקהל הטבעוני, שהיה רגיל להסתפק בקציצת פטריות או עדשים שמישהו הדביק לה בגסות את השם המבורגר, קיבל בפעם הראשונה בישראל תחליף אמיתי וראוי לבשר בקר. מאז הרבה מים זרמו בשוק התחליפים, ועדיין - מסעדות רבות מספור עדיין כוללות בתפריט את תחליפי הבשר של ביונד מיט, וברשתות החברתיות אפשר למצוא מבחני טעימה רבים שלא תמיד מבחינים בין הבשר של ביונד לבשר אמיתי.
בשבועות האחרונים העניין סביב ההמבורגר של ביונד מיט עלה לכותרות ביתר שאת, אבל הפעם בהקשר, איך לומר, פחות חיובי. החברה שינתה את העיצוב והמיתוג של אריזת המוצר, וכשמתעמקים באותיות הקטנות אפשר לראות שגם את רשימת המרכיבים של הקציצה עצמה. נראה שמטרת השינוי הייתה להפוך את ההמבורגר למעט בריא יותר, או לפחות למוצר עם פחות קלוריות ופחות שומן, כי לפי רשימת המרכיבים והערכים התזונתיים זה ההבדל העיקרי - וגם המדבקה האדומה שהייתה על הגרסה הקודמת של המוצר נעלמה כלא הייתה. אבל נראה שאת הגולשים ברשתות החברתיות זה לא הרשים במיוחד, כי שם בעיקר טוענים שההמבורגר החדש הפך ליבשושי וצמיגי, מצהירים הצהרות כמו "אין סיכוי שאוכל ביונד שוב" ושואלים "אפשר לחזור אחורה בזמן לתקופה שביונד היה אכיל?". מילים קשות, בטח כשמדובר בהמבורגר הטבעוני המפורסם ביותר בישראל, ואולי גם בעולם (לצד אימפוסיבל מיט).
החלטנו לבדוק אם יש אמת בטענות, ומיד הצטיידנו בחבילת המבורגרים של ביונד. אז לפני שאתם ממהרים להספיד את הגרסה החדשה - קציצת ההמבורגר של ביונד מיט עדיין טעימה להפליא, וגם הטעם וגם המרקם הבשרי המוכר עדיין שם. אני מוכנה להסכים עם הטענה שהוא כן הפך למעט יבשושי יותר, אבל ברמה זניחה, שייתכן שהיא בכלל מושפעת מהטיגון במחבת, וייתכן שחצי דקה פחות בצלייה הייתה פותרת הכל. מה שכן, אם כבר שינויים, לא מבינה איך לא טיפלו בקוטר הקטנטן והבלתי נסבל של הקציצה, שמשאיר כמעט חצי לחמניית המבורגר ריקה.
ביונד מיט. 35.90-39.90 שקלים לזוג המבורגרים. להשיג ברשתות הגדולות.