בשבועות האחרונים הודיעו חברות רבות על כוונה להעלות מחירים – ואמש (שלישי) ניתן לומר ש"הרכבת כבר יצאה מהתחנה", ו"סנו" רושמת את העלייה החדה ביותר – של עד 35%. גם חברת "סוגת" דרשה אתמול מרשתות השיווק להעלות את מחיר האורז והקטניות שהיא מוכרת בכ-8%. מדובר בעלייה של מחירי האורז הפרסי, תאילנדי ויסמין, וכן עדשים, כוסמת וגרגרי חומוס.
גם שמן הקנולה, שכבר התייקר השנה בכ-35% בעקבות משבר השמן העולמי, צפוי להתייקר עוד – גם הוא ב-8%. כל ההתייקרויות האלו צפויות לצאת לפועל בחודש הקרוב. מהחברה נמסר בתגובה כי "סוגת מבצעת מפעם לפעם תיקוני מחירים מדודים, וזאת בהתאם לתנודות במחירי חומרי הגלם ועלויות ההובלה הימית".
לפני כשבועיים דיווחנו כי "סנו" מתכוונת לעלות מחירים - אלא שעכשיו זה כבר קורה בשטח. החברה דרשה מרשתות שיווק אישור לעליית המחירים - ורשת שמסרבת פשוט לא תקבל סחורה.
אז בכמה המחיר עלה? השווינו דרך אתר CHP מספר מוצרים - אתמול לעומת לפני שבועיים. כך גילינו ש"אל סבון בייבי כיף" עלה בממוצע ברשתות שבדקנו ב-28% - לפני שבועיים הוא עלה 13.90 שקלים, וכעת תמצאו אותו ב-17.90 שקלים. ספריי ניקוי "סנו ז'אוול" עלה בממוצע ב-12%, אבל מאחר ובכל רשת מחיר המוצר המקורי היה אחר - יהיו רשתות כמו שופרסל ששם המחיר עלה ב-22%, או רמי לוי עם עלייה של 16%.
גם נייר טואלט "לילי" של 32 גלילים - באושר עד מצאנו פער של 35% במחיר של אתמול לבין המחיר שמצאנו לפני שבועיים. שמפו של "כיף" התייקר ב-12% בממוצע. בעקבות החקירה של רשות התחרות יש חברות שמחכות עם עליית המחירים ויש גם רשתות שלא ממש סופרות את זה ומייקרות למרות שהן מייצרות בארץ. אמנם חומרי הגלם התייקרו וגם ההובלות, אבל לייקר מוצרים בעשרות אחוזים? זו כבר חגיגה על חשבוננו.