אם תקבלו בימים הקרובים הודעה בוואטסאפ או ברשתות החברתיות שבהן נכתב כי יש לכם הזדמנות לקבל כרטיס מתנה בשווי אלפי שקלים, אל תתפתו ללחוץ על הלינק, מדובר בהונאה. כחלק מעוקץ צרכנים חדש, מופץ בימים אלה שאלון שקרי מטעם מתחזים לרשת רמי לוי, ובו נכתב: "מזל טוב, רמי לוי חוגגת 45 שנים. באמצעות השאלון תהיה לך הזדמנות לקבל כרטיס מתנה בשווי 4,500 שקלים". הרשת פרסמה הבהרה: "מבקשים להישמר".
"האופי של העקיצה הזו, דומה לאופי של עקיצות נוספות שהתרחשו", סיפר יצחק כהן, מנהל הפרסום והשיווק של רשת רמי לוי, בשיחה עם N12. "פעם חוגגים 45 שנים ופעם 50 שנים לרמי לוי ושניהם מופצים. בעקיצה החדשה הם נתנו לרמי לוי יותר שנים, לאחר שעקצנו אותם בעמוד הפייסבוק של רמי לוי בנושא".
עוד סיפר איציק: "אין לנו כרגע כיוון מי עומד מאחורי הדבר הזה. טרם פנינו למשטרה בנושא, אם כי בעקבות ריבוי הפעילות הזו לא תהיה ברירה ונעשה זאת". הבוקר פרסמו ברשת רמי לוי הודעה בעמוד הפייסבוק של הרשת, וובה נכתב: "לקוחות יקרים שימו לב והישמרו. לצערנו אנו עדים להפצת הודעות ברשתות החברתיות ובוואטסאפ שאינן מטעם רשת רמי לוי, אנא הישמרו ואל תלחצו על הלינק - מדובר בהונאה".
זו לא הפעם הראשונה שבה מופצת הודעת הונאה מסוג זה, ורשתות השיווק השונות מנסות שוב ושוב להזהיר את לקוחותיהן מהעקיצה. הודעת פישינג דומה אף מופצת בימים האחרונים מטעם מתחזים לרשת השיווק "שופרסל", ובה נכתב כי "לאחר מענה על שאלון קצר ניתן לקבל כרטיס מתנה בשווי 5,000 שקלים".
מרשת רמי לוי נמסר בתגובה: "לצערנו אנו עדים להפצת פרסומים בשם רשת רמי לוי שיווק השקמה ברשתות החברתיות ובוואטסאפ. אנו מבקשים להישמר ולהימנע מלשתף את התוכן המדובר. בעבר הוגשה תלונה במשטרה בנושא. תכנים מטעם הרשת מפורסמים בעמוד הרשמי של רמי לוי שיווק השקמה בפייסבוק ובאינסטגרם בלבד".
מרשת שופרסל נמסר בתגובה: "בימים האחרונים מועברת הודעת וואטסאפ תחת הכותרת "שופרסל חג שמח", הקוראת להיכנס לאתר המתחזה לאתר שופרסל ובמסגרתו ניתן לזכות לכאורה בכרטיס מתנה בשווי 5,000 שקלים. אנו מדגישים כי אין מדובר בפעילות רשמית של שופרסל, אלא בהונאה פרסומית ובהתחזות שמטרתה איסוף מידע "פישינג" מלקוחות. תלונה הוגשה למשטרה בנושא. לשמירה על פרטיותכם, הנכם מתבקשים שלא להיכנס לקישור המדובר, לא להזין בו פרטים ולא להפיצו הלאה".