סיום כזה לחופשה יוסי איבינדר לא דמיין. בחודש אוגוסט האחרון יוסי התנגש בגדר אבנים. זה קרה בכביש צר בסלובניה, בזמן שהיה בחופש עם רכב ששכר מחברת AVIS. חודש מאוחר יותר בארץ, הוא ואשתו גילו שתאונת הדרכים ההיא הייתה רק ההתחלה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"AVIS הונגריה טוענים שהשמאי של חברת הביטוח של AVIS לא מוכנים לתת להם את הכסף בטענה שהנזק נגרם בכוונה תחילה לרכב. "אם הכסף הזה לא יוחזר, והוא כבר כמעט שבוע לא הוחזר, אנו נפנה לאמצעים משפטיים", סיפר יוסי.
יוסי שכר את הרכב עוד מישראל, עם תוכנית שירותים מורכבת, כולל כיסוי נגד תאונת דרכים והחזר השתתפות עצמית. "איבדתי שליטה על הרכב. לא יודע למה, ההגה לא הגיב. כתוצאה מכך, הרכב סטה ימינה אל תוך קיר. כשיצאנו, ראינו שגם הגלגל הימני כולו מסובב".
לאחר התאונה, יוסי ואשתו קיבלו רכב חלופי והמשיכו בטיול. כשחזרו ארצה, חויבו בכמעט 500 אירו השתתפות עצמית, והם קיבלו עליהם את הדין. אבל לחיוב הבא הם לא ציפו - כ-20 אלף שקלים ש-AVIS לקחה מהחשבון שלהם, בגלל שהסניף בהונגריה קבע שהם אשמים בתאונה. גם לא עזר להם דוח של חוקר משטרתי שהגיע לזירת התאונה, וקבע שאין זו אשמתם.
"תתעכבו סביב הרכב שאתם מקבלים - ותעשו ביטוח כולל"
"אני ממליץ בצורה חד משמעית להשכיר את הרכב כאן בארץ, מול סוכן מקומי עם שפת התקשרות בעברית, בלי שלא הבנו מילים, ואותיות קטנות", אמר אילן שלו, מנהל שיווק ב"קווי חופשה". "קחו אוויר, ותתעכבו סביב האוטו שאתם מקבלים. תעברו סביבו, תבדקו שאין עליו שום סימנים ושום שריטות. למרות כל הישראליות שלנו, לנסות לחסוך ולהוזיל את החבילה, אל תחסכו בנקודה הזו. תנו לעצמכם ביטוח שלם ושקט נפשי".
זה מתחיל בסוג הרכב. בטוח יותר, חדיש יותר, וגם אם זה אומר תוספת של כמה שקלים, יחסוך מכם אירועים בלתי צפויים. ניתוק ספונטני של גלגל למשל. אבל החלק החשוב באמת הוא הביטוח.
כל חברות הרכב מציעות מספר סוגי כיסויים. ככל שהביטוח יהיה מקיף יותר, כך הסיכוי לטענה מצד החברה יהיה יותר נמוך. שימו לב למשפט למשל שניתן לראות בחוזה השכרה של אחת החברות. "הכיסוי האמור אינו מכסה נזקים למרכב תחתון וצמיגים, שנעשו בזדון". לאחר מכן צריך להוכיח שזה לא מה שקרה.
יוסי ואשתו מנסים להילחם בחיוב המפלצתי, אבל את הלקח שלהם הם כבר למדו. לבדוק היטב את האותיות הקטנות כדי למנוע מעצמם תשלום של כסף גדול.
חברת אוויס הגיבה לדברים: "הדעות חלוקות בנוגע לעובדות. כל צד, הלקוח ואוויס בהונגריה, מציגים מסמכים שתומכים בעמדתם. אנו בקשר שוטף עם הלקוח, ומעדכנים אותו בכל עת בהתפתחויות, ומאמינים כי הבירור יסתיים בשביעות רצון לכל הצדדים".