במהלך מגפת הקורונה חברות התעופה סגרו את המוקדים הטלפוניים, ועם סיום המגפה – הן פתחו אותם מחדש. ל"תוכנית חיסכון" נודע שחלק מחברות התעופה החלו לגבות תשלום רק על העובדה שמישהו משוחח איתך בטלפון ועוזר לך להזמין טיסה, להזמין חבילת נופש או להוסיף כבודה.
מחירון השיחות של חברות התעופה
הזמנת חופשה דרך נציג טלפוני:
- ישראייר - כ-70 שקלים
- אל על - כ-70 שקלים
- ארקיע - כ-100 שקלים
בקשה לשינוי שם, כבודה והושבה:
- ישראייר - 100-33 שקלים
- ארקיע - לטענת החברה אין גביית תשלום
- אל על - לטענת החברה אין גביית תשלום
לא רק שמטרטרים את הלקוחות ולא בהכרח נותנים מענה זמין - גם בסופו של דבר גובים תשלום עבור השירות המינימלי. בחברות התעופה טוענים שזה נובע ממצוקת כוח אדם, וכי המצב קיים בכל ענף.
אז לכל מי שצפוי להזמין חופשה בקרוב: כדאי לכם לבדוק כמה יעלה לכם השירות במוקד הטלפוני, וכמה יגבו מכם עבור כל שירות. לרוב, ההמלצה היא להזמין דרך אתר האינטרנט ולא דרך המוקד כי באתר לא גובים תשלום על השירות הטלפוני: גם פחות כסף וגם ללא המתנה מייגעת בתור.