תקופת הקורונה הגדילה את השימוש באפליקציות התשלום באופן משמעותי: ביט, האפליקציה הפופולרית ביותר השייכת לבנק הפועלים, פיי (לשעבר פפר פיי) של בנק לאומי ופייבוקס של בנק דיסקונט.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
המטרה של כל האפליקציות היא לאפשר תשלום מיידי בין אנשים פרטיים, כתחליף למזומן, וכולן מבהירות שוב ושוב שהשירות שהן מספקות הוא חינמי לצרכן. אך ההבטחה הזו לא תמיד עומדת במבחן המציאות, וישנם מקרים שבהם תשלמו על שימוש באפליקציות. במיוחד לשם כך בדקנו עבורכם: מי משלם, כמה וכיצד אפשר להימנע מכך?
על מה משלמים?
הבנק היום גובה כסף על כל שורה בחשבון הבנק. זאת אומרת, בכל פעם שנכנס כסף או יוצא כסף מהחשבון, נגבית עמלת שורה.
מי משלם?
מי שמשלם את העמלות באפליקציות התשלום הוא לא מי שמבצע את ההעברה, אלא דווקא מקבל התשלום. אך גם הוא לא תמיד ישלם. מקבל התשלום יצטרך לשלם עמלה רק כשמעבירים אליו כסף באפליקציות שאינן של הבנק שלו.
אז מה עושים?
ראשית, אם לבנק שלכם יש אפליקציית תשלום, ודאו תמיד לבקש לקבל כסף באפליקציה ששייכת לבנק שלכם.
באפליקציית פייבוקס יש אפשרות נוספת: הכסף שמועבר אליכם לא עובר ישירות לחשבון הבנק, כך שניתן להחליט האם ומתי למשוך את הכסף וישנה האפשרות להשאיר את הכסף באפליקציה לשימוש עתידי, ובכך לא לשלם עמלה על כל העברה. כמו כן פייבוקס האפליקציה היחידה שמאפשרת למשוך את היתרה לכרטיס האשראי ובכך לחסוך את עמלות השורה לחלוטין.
ומה יעשה לקוח שבבעלות הבנק שלו אין אפליקציה? במקרה כזה כדאי ללכת לבנק ולהתמקח על גובה עמלת השורה. כדאי לבקש פטור מעמלת שורה, אבל גם לקבל הנחה זו התחלה טובה.