לראשונה אי פעם: המכירות ב"סייבר מאנדיי" ירדו, כך על פי ניתוח של "אדוב אנליטיקס" שפורסם היום (שלישי). אמריקנים שהתחברו אתמול לרשת צרכו בסכום כולל של 10.7 מיליארד דולר, ירידה של 1.4% משנה שעברה.
אדוב החלו למדוד את הוצאות הגולשים ב"סייבר מאנדיי" ב-2012 והם מנתחים יותר מטריליון ביקורים באתרים של מכירות אונליין. הספירה הנוכחית היא הפעם הראשונה שאדוב זיהו האטה ברכישות בימי הקניות הגדולים. ב"סייבר מאנדיי" בשנה שעברה, שהתרחש בשיאה של המגיפה העולמית שגרמה לרבים להישאר בבתים, הוצאות הגולשים בארה"ב הגיעו ל-10.8 מיליארד דולר, יום שיא במכירות האונליין בארה"ב אי פעם.
ההאטה ב"סייבר מאנדיי" מתאימה למגמה שנצפתה בחג ההודיה וביום שישי שאחריו, "יום שישי השחור". המכירות ביום שישי השחור הגיעו ל-8.9 מיליארד דולר, פחות מהשיא של השנה שעברה שנאמד בכ-9 מיליארד דולר. בחג ההודיה רכשו קונים ב-5.1 מיליארד דולר, סכום זהה לשנה שעברה.
נראה שקונים רבים העדיפו לפזר את הקניות שלהם במהלך החודש ולא לדחוק אותם ליום קניות אחד, או אפילו לשבוע אחד. קמעונאים רבים, ביניהם אמזון, עודדו את ההתנהגות הצרכנית הזו כשהחלו להציע את מבצעי ה"בלאק פרידיי" מתחילת אוקטובר.