לא ברשתות, אבל כן במסעדות: אמנם מחירי המוצרים בסופרים לא יעלו לפחות עד אחרי פסח, אך נראה שעדיין ניתקל במוצרים שהתייקרו, רק במקום אחר - במסעדות. דיפלומט, רסטרטו וטמפו הודיעו למסעדנים על עלייה במחירים - שתתגלגל בסופו של דבר אל הצרכן.
בעקבות הלחץ הציבורי והדרישות מצד שר האוצר ושרת הכלכלה, דיפלומט הודיעה כי תדחה את עליית מחירי המוצרים ברשתות עד אחרי פסח - אך בינתיים, כבר מתחילת פברואר זינקו מחירי המוצרים הנמכרים למסעדות בשיעור של 5%-27%.
כך לדוגמא, מגוון מוצרי העגבניות של החברה עלו ב-14%, קמח דורום ב-15%, מגוון אטריות עלו ב-22% וטמפורה ב-27%. עם זאת, יש לציין שלדיפלומט נתח שוק יחסית קטן בקרב המסעדות. מלבדה, גם חברת רסטרטו המתמחה בעיקר במוצרי בישול איטלקיים וחברת המשקאות טמפו הודיעו על עליות במחירים למסעדנים בלבד.
"מצחיק אותנו לשמוע את מנהלי חברות המזון הגדולות מדברים על השהיית עליית המחירים, כשאצלנו אין שום השהייה," אומר גורם מרכזי בענף המסעדנות ל-N12. "מעלים לנו מחירים בלי להתבלבל, בתקווה שהאש לא תופנה אליהם, אלא למסעדנים. ברור שמי שיספוג בסופו של דבר את העליות זה הציבור. הטענות על השהיית עליות המחירים זה רק עוד בלוף של חברות מזון גדולות במשק".