זמני ההמתנה למוניות בנתב"ג ארוכים מתמיד, למרות היקף הנוסעים הנמוך. בפסח המצב צפוי להחריף עוד יותר, כיוון ש־60 אלף נוסעים צפויים לעבור מדי יום בנתב"ג במהלך החג, כאשר יום השיא צפוי להיות 21 באפריל, ערב החג, יום שבו התחבורה הציבורית דלילה במיוחד. הסיבה לזמני ההמתנה האסטרונומים נעוצה במחירון משרד התחבורה לנסיעות הבין עירוניות אשר עודכן ב־2019 והורד אז ב־30%־40%. מאז, נסיעה בין עירונית איננה רווחית עבור נהגי המוניות.
לא די בכך, ככל שהמרחק גדול יותר - מפסידים יותר, מה שהופך את הנסיעה לנתב"ג לנסיעה במחיר הפסד. למרות שנהגי המוניות מחו על כך פעמים רבות, המצב לא השתנה במשך שנים עקב חוסר היציבות הפוליטי וסבבי הבחירות החוזרים.
ועדת המחירים המשותפת למשרד התחבורה והאוצר גיבשה עמדה מקצועית לפיה תעריף הנסיעה הבינעירונית יעלה ב־1.75 החל מהק"מ העשירי. בפועל, מדובר בעלייה של כ־20%. מנגד, מחיר הנסיעה העירונית צפוי לרדת. לגלובס נודע שההצעה הוגשה לשרת התחבורה, וכל שנותר הוא שתחתום עליה. על אף מצוקת המוניות שצפויה להתגבר בקרוב, גורמים המעורים בנושא מאשימים את שרת התחבורה ושר האוצר בעיכוב, היות והעלאת מחירים איננה צעד פופולארי בימי מלחמה.
"המחיר המוצע - ללא שינוי מהותי"
ממשרד התחבורה נמסר: "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מגבש מתווה של העלאת מחיר הנסיעה הבינעירונית, תוך הפחתת מחיר הנסיעה העירונית. מחיר הנסיעה הממוצעת ישאר ללא שינוי מהותי. לאחר שקוימו מספר דיונים בנושא, ההסכם המתגבש מוסכם על אירגוני נהגי המוניות שהיו חלק מההליך. אנו עמלים בימים אלה על פניה מסודרת שתוגש ל'ועדת המחירים' שבראשות משרד האוצר".