פוסט שעלה היום (ג') בקבוצת "רעבים ברעבך" בפייסבוק, שתהה "מה עשיתם לעוגי שלי", בעקבות שינוי חדש במתכון של דגני הבוקר הפופולריים, גרר אחריו גל של אמוציות מגולשים ומגיבים.  

"אוי ואבוי אוי ואבוי!", נכתב בפוסט. "למה הרסתם את טעם הילדות הכל כך יפה שלי? הבכור שלי בן שנתיים וחצי, סוף סוף הגיע הרגע שאפשר לתת לו ליהנות מעוגי, קניתי בהתלהבות והגשתי לו עם המון ציפיות. שמתי לו אחד בפה והוא לעס וירק החוצה. אמרתי לאשתי: 'ילד מוזר'. לקחתי לי חופן ושמתי בפה. לא הבנתי מה אני לועס. מישיר מבט לכיוון הקופסה וקורא: 'מתכון חדש'. תלמה כפרה עליכם! למה? למה? זה היה טעם הילדות המושלם והמדהים שלנו! למה יש לזה טעם של שיבולת שועל עכשיו? יוחזר הטעם המקורי לאלתר!", נכתב בפוסט המאוכזב.

הפוסט שעלה בקבוצה "רעבים ברעבך" (צילום: פייסבוק - צילום מסך)
הפוסט שעלה בקבוצה "רעבים ברעבך" | צילום: פייסבוק - צילום מסך

הפוסט כאמור גרר לא מעט תגובות גולשים - לצד תגובה מצד בעלי המותג, יוניליוור. אחד המגיבים כתב כי מדובר ב"מנטליות של הרבה חברות מזון. הורסים את הטעמים המוכרים והאהובים. הן בשם הבריאות. הן בשם צמצום הסוכר או אפילו הורדת המליחות והתבלון. הבעיה שהם לא מבינים, שכשהם מורידים ומשנים את המוצר, אנשים מפסיקים לקנות אחרי האכזבה מהטעם".

עוד נכתב בתגובה: "אנחנו כבר הפסקנו לרכוש חטיפים של אוסם לדוגמה. של עלית שטראוס. אחרי שביטלו את הבמבה שוש והציטוס בוטנים - רק בשביל כמה אלרגיים לבוטנים, ושוקולדים בכלל אין מה לדבר. כבר לא מכירים את הקיים. עברנו ליצרנים אחרים - רובם יבוא, כי אין טעם תרתי משמע במקומיים. חבל. להוריד מליחות ותבלון בחטיף זה אדיוטי מהבסיס. הרי מי שקונה יודע מה הוא קונה". בתגובה אחרת, נכתב "מה עשיתם לקורנפלקס? יש לזה טעם של קרטון".

לפי נתונים של סטורנקסט, הקורנפלקס של תלמה הוא הכי נמכר בישראל עם 22.4 אחוז בנתח השוק. כריות במקום השני עם 20.3 אחוז מנתח השוק, עם קראנץ' וצ'יריוס אחריו. את המקום החמישי ברשימה, סוגרת שוב תלמה עם ברנפלקס.

"דגני הבוקר הם מוצרי יסוד בסיסיים בסל הצריכה של משקי הבית בישראל, ואין סיבה שמחיריהם ימשיכו לטפס למחוזות לא הגיוניים",' מוסיף ד"ר חזי גור מזרחי מהמכון לחקר הקמעונאות. "חברת יוניליוור, המחזיקה בנתח של כ-35% משוק דגני הבוקר, ומחירי מותגי תלמה, דוגמת קורנפלקס שמחירו הממוצע עומד כיום על כ-20 שקלים, ומותג כמו 'כריות' שמחירם מגיע לכ-30 שקלים. זאת בשעה שניתן למצוא מוצרים דומים, מיובאים או תחת מותג פרטי, במחצית המחיר ברשתות כמו רמי לוי או קרפור. כאשר התעשייה המקומית גובה מחירים כה גבוהים ללא הצדקה ברורה, היא עלולה לאבד את אמון הצרכנים שיפנו לאלטרנטיבות זולות ואטרקטיביות יותר. חשוב לזכור שהתחרותיות בשוק חייבת להישמר, והחברות נדרשות לקחת אחריות ולספק מוצרים בסיסיים במחירים הוגנים ונגישים לכלל הציבור, במיוחד בתקופה של יוקר מחיה הולך וגובר".

מיוניליוור נמסר: "אנו נדרשים מעת לעת לבצע שינויים במוצרים משיקולים תפעוליים, כגון זמינות של חומרי גלם, כשרות וכו'. במקרה זה המוצר החדש נבחן במבחני טעימה והצרכנים הביעו שביעות רצון ממנו".