סיבוב השופינג השגרתי בסופרמרקט עשוי להפוך בקרוב לחודרני למדי: כובע אלקטרודות מיוחד בעל חיישנים יוכל לזהות אילו מוצרים זוכים לחיבה שלכם ומאידך - גם את הפריטים האהודים פחות על המדף.
"זה עשרות שנים שעולם השיווק מנסה להבין איך פוגשים בסופו של דבר את צרכי הצרכן", הסביר אבינועם ברוג את הסיבה לפיתוח הטכנולוגיה החדשה. בעניין זה, הוסיף ד"ר סטיבן סנדס כי זו "מבוססת על מדע ומשתמשת במדדים נוירולוגים כדי לנסות ולהבין על מה מסתכלים הקונים ומה יחסם. זו נוירו-טכנולוגיה שמאפשרת למדוד רגשות בעקבות החשיפה".
שיטת המחקר המהפכנית פותחה כבר לפני 12 שנים בארצות הברית ובישראל, אבל רק בתקופה הקרובה יחל השימוש בה. כעת זקוקים המפתחים מתנדבים שיירתמו להשתתף בניסוי: "אנחנו עוקבים אחרי הדרך שבה מקבלים הצרכנים החלטות - גם בתהליכים שנמשכים אלפיות שנייה", הסביר ברוג.
בניסיון להרגיע את מי שהדבר עלול להרתיע, הוא ביקש לבהיר: "אין כאן 'טריקים'. אנו נגיע לסופר כדי לקנות והעובדה שאנחנו רוכשים יותר ממה שאנחנו צריכים היא שהדבר נובע מהנאה".
לפחות כפי שמציגים זאת כעת, לא נראה שהטכנולוגיה החדשה תביא לחדירה מוגזמת לפרטיות - אולם קשה להתעלם מהחששות העולים מתרחיש עתידי שבו יוכלו לשלוט באותם הגירויים מרחוק. את התשובה, כפי הנראה, רק ימים יגידו.