האוטובוס איחר? הנהג לא עצר בתחנה? שיתוף פעולה חדש בין ארגון 15 דקות ואפליקציית הופאון יאפשר למשתמשי התחבורה הציבורית לדווח על הבעיות בלחיצה אחת במקביל לתכנון המסלול והתשלום על הנסיעה. המהלך הוא תוצאה של זכייה משותפת בקול קורא של הקרן לתובענות ייצוגיות במשרד המשפטים, שמממנת את היוזמה.
הפיצ'ר החדש יופיע במסך תכנון הנסיעה (ראו תמונות וסרטון) ויאפשר דיווח בזמן אמת על תקלות, בעיות וביקורת על איכות הנסיעה והשירות. לאחר הצטברות מספיק דיווחים, הוא ישמש ליצירת דירוגים שיופיעו במסכי אפליקציית הופאון, ויספקו לנוסעים מידע על מסלול הנסיעה המיטבי בהתאם לביקורות המשתמשים.
לפי 15 דקות, הפיצ'ר החדש הוא שדרוג משמעותי בהשוואה לדוחות החצי-שנתיים שעד כה הוציא משרד התחבורה על איכות הנסיעה. מה גם שדוחות אלו לא מבוססים על חוויות המשתמשים. בארגון טוענים כי מדדי איכות השירות לא זוכים לניקוד מספק במכרזי ההפעלה שמפרסם משרד התחבורה - והתוצאה היא שגם חברות שמספקות חוויית שירות גרועה ולכאורה לא עומדות בתנאי המינימום של המכרז עדיין זוכות במכרזים להפעלת קווי תחבורה ציבורית.
לדברי הארגון, המידע שייאסף דרך התכונה החדשה ישמש להפקת דוחות שירות מבוססי דיווחי נוסעים וביצועים בפועל. דוחות אלו יפורסמו לכלל הציבור ויישלחו למשרד התחבורה וגורמי מפתח בתחום. לפי 15 דקות, כך ניתן יהיה להצביע על קווים בעייתיים וליקויים במסלולי הנסיעה שעולים מן השטח. בין השאר יועבר המידע לרשויות מקומיות - מה שיאפשר להן לפעול מול משרד התחבורה בהתאם לחוויות התושבים והנוסעים בתחומן.


"אנחנו מביאים מהפכה לתחום התחבורה הציבורית", מסרה מנכ"לית 15 דקות, סיון שמואלוביץ׳. "המטרה ברורה: להביא את השינוי מלמטה ולשים את חווית הנוסעים במרכז. אנחנו ב-15 דקות נעשה הכל כדי שהתלונות יהפכו מתסכול לעשייה - לטובת כולנו".
"באמצעות לחיצה על כפתור באפליקציה, הנוסע מפסיק להיות משתמש שבוי בתחבורה ציבורית, והופך להיות לקוח אקטיבי שמקבל אפשרות לדרג את חווית הנסיעה, באופן בלתי תלוי", מסר מייסד הופאון, עופר סיני. "השירות יאפשר שיקוף תמונת מצב עדכנית ומהימנה וזיהוי מגמות וכשלים בשירות התחבורה הציבורית, בחוויית הנוסע כמו גם בבטיחות ובאיכות הנסיעה".
תגובות