חברת התעופה אל-על וחברת האשראי דיינרס הציגו אתמול (שלישי) כרטיס אשראי חדש שקשור ישירות לתכנית "הנוסע המתמיד" של אל-על. המטרה: צבירת נקודות לכרטיסי טיסה בקניות השוטפות, בלי צורך להשתייך למסלולי תעופה, תוך הענקת יחס המרת נקודות משופר מהקיים כיום בשוק.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"הרעיון מאחורי הכרטיס הוא שאדם יצבור נקודות לכרטיסי טיסה בכל קנייה שהוא מבצע בכרטיס האשראי, בין אם במרכול, בתחנת דלק, או בכל מקום אחר", הסביר מנכ"ל אל-על דוד מימון. "מי שישתמש בכרטיס שלנו באופן קבוע יצבור נקודות לכרטיסי טיסה תוך שהוא שומר על שגרת הקניות הרגילה. אנחנו לא מבקשים מאף אחד להוציא יותר".
ההבדל בין הכרטיס החדש לבין מסלולי התעופה הקיימים הוא שכל מי שיחזיק בכרטיס יתוגמל. צבירת הנקודות היא אוטומטית בלי צורך להשתייך למסלול תעופה מסוים. עלות הכרטיס היא 20 שקלים לחודש, יקר יחסית למתחרים, ותוקף הנקודות יהיה לשלוש שנים.
כרטיס חינם להולנד: אחרי הוצאה של 90 אלף שקלים
יחס ההמרה אכן משופר: עבור קניות ב-250 שקלים מקבלים נקודה בתכנית הנוסע המתמיד, לעומת 750 שקלים אצל החברות המתחרות.
אז תוך כמה זמן אפשר יהיה לקבל כרטיס טיסה? ביחס ההמרה שאל-על מציעה, כרטיס טיסה לאמסטרדם למשל שמצריך 800 נקודות, יוכלו הלקוחות לקבל אחרי שהוציאו 90 אלף שקלים בכרטיס - המתנה של שנה וחצי למי שמוציא באשראי 5,000 שקלים בחודש.
אל-על תציע גם כרטיס פרימיום ללקוחות עם מעמד יוקרה באל-על המוציאים יותר מ-10,000 שקלים בחודש בכרטיס האשראי. להם תהיה נוסף על ההטבות הקבועות קדימות ברשימת השדרוגים, קבלת מושבים מועדפים ללא תשלום ומתנאי המרה משופרים, תמורת דמי כרטיס חודשיים גבוהים יותר שיגיעו לעד 40 שקלים בחודש.
אל-על בחרה בדיינרס, כרטיס שמכובד בפחות בתי עסק בהשוואה למתחרים ויזה ומאסטרכארד. "אנו יודעים שכרטיס דיינרס לא מכובד בארץ כמו בעולם, וזה מטריד אותנו, בכירים בחברה הגיעו להיפגש איתנו בישראל והתחייבו להעלות את רמת כיבוד הכרטיס בארץ, והם משקיעים בכך מיליונים", הסביר מימון את הבחירה דווקא בדיינרס ולא בכרטיסים הנפוצים יותר.