עליות המחירים נמשכות, והערב (שני) פרסמנו לראשונה ב"תוכנית חיסכון" על התייקרות שלא הייתה כמותה, הצפויה להגיע למוצרי הטואלטיקה. חברת שסטוביץ, האחראית על יבוא מאות מוצרים אהובים בתחומי המזון, הניקיון והטואלטיקה, הודיעה לרשתות השיווק על עלייה של עשרות אחוזים במוצרים רבים.
ואלו חלק מהמוצרים שמחירם צפוי לעלות בקרוב: סבון ידיים של פלמוליב צפוי להתייקר ב-38%, ג'ל רחצה של אותה חברה יתייקר ב-17.8% ומחירה של מברשת שיניים של מרידול יעלה בלא פחות מ-40%.
גם משחת שיניים של קולגייט לילדים תתייקר ב-20%, ומי הפה של החברה יתייקרו בשיעור בלתי נתפס של 48%. מחירם של מוצרי הניקיון השונים של חברת אג'קס יעלה בשיעור של בין 11% ל-22%.
מחברת שסטוביץ נמסר: "כמו בכל העולם, גם חברת שסטוביץ מתמודדת עם גל ההתייקרויות העולמי הפוקד אותנו. עליות המחירים נובעות משיבושים בשרשראות האספקה, מחירי התובלה שעלו, ומחיר חומרי הגלם. זו המציאות העולמית של תקופת הפוסט-קורונה, לא רק אצלנו אלא בכל מקום בעולם".
גם חברת סנו הישראלית מתכוונת להעלות מחירים לצרכנים בקרוב, אחרי שהעלתה אותם לשוק המוסדי. ההערכה הייתה כי יידרש להתייקרות לפחות חודש להגיע לצרכנים, אולם נראה שכבר בימים הקרובים נראה עלייה של 4%-10% במוצרי החברה.
יש לציין כי סנו ושסטוביץ הן שמבקשות מרשתות השיווק להעלות את המחירים, אולם הרשתות הן שצריכות לאשר אותה. כעת טוענות הרשתות כי אם הן לא יאשרו את ההתייקרות, מוצרי החברות לא יהיו על המדפים - מה שיגרום ללקוחות להגיע למתחרים.