מכוניות אלקטרוניות ומנועים ידידותיים לסביבה, הם הטרנדים המובילים בעולם הרכב לשנת 2011 - ואף יצרנית גדולה לא רוצה להישאר מחוץ למשחק.
וולו יוצאת עם דגמים אלקטרונים והיברידיים חדשים, ואילו רנו משדרגת את הדגמים הקיימים לטובת הסביבה. ניסאן היפנית, מצידה, מתגאה ברכב שלא מפיץ שום זיהום; מארק פרי, מהנדס תכנון מוצר של ניסאן, אמר כי "זו המכונית הראשונה שלא מייצרת זיהום בכלל, סוללת חשמל, אין דלק, אין שמן, שום זיהום, אין אפילו אגזוז".
הבעיה של המרחק, לעומת זאת, עדיין לא נפתרה. ברוב המכוניות עדיין צריך להחליף סוללות אחרי פחות ממאה קילומטרים. בג'נרל מוטורס האמריקנית המשתקמת, עובדים על ייצור מכונית חשמלית שנטענת על ידי מנוע עם דלק ויכולה לנסוע בלי לעצור, יותר מ-550 קילומטרים.
הקטנות הם הדבר הגדול הבא
פג'ו, סיטרואן ורנו מוציאות ומשוויצות במכוניות שנועדו לסיבובי דאווין ברחבי העיר - חיבור של חצי שעה לשקע, והן יכולות לנסוע שש שעות, או 130 קילומטרים. "כשהתחלתי להתעסק ברכבים, מכוניות ומשאיות הפכו גדולות יותר ויותר - הרכבים הגדולים היו הדבר הגדול, עכשיו המכוניות הולכות וקטנות", אמר כתב הרכב ריצ'ארד הורדמן.
ביגואר הירוקה החדשה, המכונית החשמלית שעולה מיליונים, לא עסוקים בגודל אלא במהירות התאוצה. ה-CX 75 מגיעה למאה קמ"ש בשלוש שניות וחצי. אבל לא הכל ירוק בעולם הרכבים: המכוניות שלנו הופכות להיות חכמות יותר, מהירות יותר ובטוחות יותר, הן יודעות לחשב שטח חנייה, הן עשויות חומרים קלים וחזקים יותר.
המכוניות קטנות, המחירים לא
המקלארן שידועה ממסלולי הפורמולה 1 מנסה, בעזרתו של לואיס האמילטון בפרסומת חדשה, להביא את חווית הנהיגה התחרותית למשפחתיות. עם מכונית קלה יותר ומהירה יותר, מסתבר, תגיעו ראשונים ללחמים הטריים ביותר במכולת.
גם לרוכבים על שני גלגלים, החיים משתנים: באירופה וגם באסיה מייצרים אופנועים קלים יותר, שקטים יותר, נמוכים יותר ומזהמים פחות.
המכוניות אמנם ידידותיות יותר לסביבה, אבל המחירים עדיין קצת פחות ידידותיים לקונה. לכן, כנראה גם בשנה הבאה, רובנו נמשיך לזהם ולשפוך הון בתחנות הדלק ולעמוד בפקקים.