נטפליקס דיווחה אמש (שלישי) על צמצום של 200 אלף מנויים, לראשונה מזה עשור, מה שהפיל את המניה שלה ביותר מ-20% לאחר סגירת המסחר. הצפי שהציגה נטפליקס לעתיד אפילו גרוע יותר: חברת הסטרימינג מודה שהיא מתכווצת, וצופה שתאבד 2 מיליון מנויים נוספים. הפתרון? חבילות זולות יותר, אבל עם פרסומות.
בנטפליקס הסבירו שהתחרות העזה בשוק הסטרימינג יחד עם המלחמה באוקראינה הם שהובילו למהפך במגמה ובתחזית. יציאת השירות מרוסיה הובילה לבדה לאבדן של 700 אלף מנויים ברבעון אחד. הנתונים הקשים כבר גרמו לצמצום של 40 מיליארד דולר בשווי החברה, ומאז שהתריעה בינואר על צמיחה דלה במספר המנויים השווי שלה צנח בחצי.
הצמיחה האיטית וכעת הצמצום במספר המנויים החדשים מוביל את נטפליקס לשקול להציע גם חבילות זולות יותר של השירות, אך בתוספת פרסומות. חבילות כאלו הצליחו מאוד כשהוצעו על ידי המתחרות של נטפליקס, HBO מקס ודיסני פלוס.
"אלה שעוקבים אחרי נטפליקס יודעים שאני תמיד התנגדתי למורכבות של שיטת הפרסום, ונשארתי מעריץ גדול של שיטת המנויים", אמר מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס. "אבל עד כמה שאני מעריץ של זה, אני מעריץ גדול עוד יותר של בחירת הקהל".
עוד אמר הסטינגס למשקיעים שהמגפה "יצרה הרבה רעש", והקשתה על החברה לזהות את התמעטות המנויים שלה בשנתיים האחרונות. הסטינגס גם התייחס לשיתוף הסיסמאות כאחת הסיבות המרכזיות להאטה בצמיחה: "כשצמחנו מהר זה לא היה בעדיפות לעבוד על זה, אבל עכשיו אנחנו עובדים על זה קשה מאוד".