יצרנית המזון אסם הודיעה במפתיע לרשתות השיווק שהיא מורידה מחירים בכמה מוצרים, בעיקר בקטגוריית דגני הבוקר, בשיעור של 8%-15%. במכתב שנשלח לרשתות השיווק מנמקת החברה כי החליטה לבוא לקראת הצרכנים בתקופה הנוכחית. ירידת המחירים תתבצע ב-1 באוגוסט.

על רקע גל העלאות המחירים במשק ויוקר המחיה, ייתכן כי באסם ראו שהצרכנים קונים פחות וחוו פגיעה במכירות, ועל כן נקטו בצעד הנוכחי. "אסם לא צדיקה", אומר ב', סמנכ"ל סחר באחת מרשתות השיווק הגדולות בארץ. לדבריו, "מרוב שהמחירים של אסם יקרים יחסית לקטגוריית דגני הבוקר, התחרות מול יוניליוור, בעלת המותג תלמה, היא קשה - ובאסם מבינים שכדי למכור יותר חייבים להוריד מחירים".

עוד הוא טוען כי הורדת המחירים קשורה גם לבעלות הזרה של אסם: "צריך לזכור שאסם שייכת לנסטלה העולמית, וברגע שיש ירידה במחירי בחומרי הגלם נסטלה כן מנסה לגלגל אותה ללקוחות כדי להימנע מביקורת בעולם - וזה מחלחל גם לצרכן הישראלי".

מאסם נמסר בתגובה: אסם נסטלה עדכנה היום את הקמעונאים כי היא מורידה את מחיר המחירון מספר מוצרים בדגני הבוקר על מנת להנגיש אותם לצרכנים לאורך כל ימות השנה ולא רק בתקופת מבצעים.

בתחילת החודש העלתה אסם את המחירים על שורה ממוצריה בשיעור של 2%-7%. עליית מחירים זו כללה מוצרים כגון: מאפים, חטיפים, משקאות (קפה וסירופ), תבשילים מוכנים ופתיתים. העלאת המחירים שחלה בתחילת החודש היתה השנייה שהובילה אסם מתחילת השנה, לאחר שהודיעה לקמעונאים על העלאת מחירים כבר בחודש ינואר.

העלאת המחירים בינואר היתה בטווח של 3%-9%, וחלה על מוצרים כסלטי צבר, מוצרי טבעול, אטריות למרק, בונז'ור, קטשופ ורטבים, עוגיות ומוצרים מבוססי שוקולד ובהם קיט קט ובייגלה מצופה שוקולד. לפי הודעת החברה אז המוצרים שייקרה היוו כ-14% מסך מוצריה ו"רובם מיוצרים במפעלי התעשייה בדרום".