ההוצאות בארנקים דיגיטליים בישראל גדלו כמעט פי 50 בתוך שנה, כך עולה מנתוני שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) שפורסמו הבוקר (רביעי). ההוצאות בארנקים דיגיטליים הגיעו במרץ ל-876.62 מיליון שקלים, נתון המהווה למעלה מ-5.7% מסך ההוצאות בעסקאות פיזיות.
מנתוני חברת שב"א המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, עולה כי נמשכת ומתעצמת מגמת הגידול בהוצאות שמבצע הציבור הישראלי דרך ארנקים דיגיטליים. ההוצאות הדיגיטליות עלו ב-27.6% מחודש פברואר 2022 (686.93 מיליון שקלים) לחודש מרץ 2022 (876.62 מיליון שקלים). סך ההוצאות בעסקאות פיסיות עמד על סכום של 15.364 מיליארד והגידול בהוצאות בארנקים דיגיטליים במהלך מרץ היה גדול יותר מאשר הגידול בהוצאות בעסקאות פיסיות, שצמחו בחודש שעבר בהיקף של 16.9% לעומת פברואר 2022.
בחברת שב"א מצביעים על כך שבתוך פרק זמן של שנה, מאז אפריל 2021 ועד למרץ 2022 חל גידול של פי 48.4 בהיקף ההוצאות של הישראלים בארנקים דיגיטליים. באפריל 2021, טרום כניסת הארנק הדיגיטלי של אפל לישראל נאמדה ההוצאה החודשים בסכום של 18.11 מיליון שקלים.
על פי נתוני שב"א, נמשך במרץ הגידול השימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. 66.4% מכלל ההוצאות בכרטיסי אשראי באוקטובר בוצעו דרך מערכת ה-EMV. ההוצאות במרץ הסתכמו ב-24.736 מיליארד שקלים, מתוך סך הוצאות של 37.286 מיליארד שקלים. בחודש נובמבר 2020, שבו נכנס השימוש ב-EMV בעסקים עם הכנסות של למעלה מ-100 מיליון שקלים, עמדו ההוצאות דרך מערכת ה-EMV על סכום של 7.901 מיליארד שקלים והיוו בסך הכול 25.4% מסך ההוצאות בחודש.
עוד עולה מנתוני שב"א כי 75.4% מכלל הפעולות בכרטיסי אשראי במהלך מרץ היו עסקאות חכמות, מדובר על עליה של 2% לעומת הנתון בפברואר במהלכו 73.9% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי בישראל היו חכמות.
מנכ"ל שב"א, איתן לב טוב: "ההוצאות של הציבור הישראלי באמצעות ארנקים דיגיטליים מזנקות בקצב משמעותי יותר מכל עלייה אחרת בתחום כרטיסי האשראי והתשלומים המתקדמים. הסיבה לכך היא חוויית השימוש והנוחות לביצוע העסקה. אנו צופים שהשימוש בארנקים דיגיטליים ימשיך לצמוח גם בחודשים הקרובים".