פרשת החיידקים הצואתיים שנתגלו במעיינות של "מי עדן" ו"נביעות" הסעירה את המדינה בשבועות האחרונים. כאקט מיידי הפסיקו השתיים את שיווק המים המינרליים שלהן באופן זמני. מאז נוצר מחסור באספקת המים, שמסתבר ממשיך לתת את אותותיו גם היום, כמעט חודש אחרי.
לקוחות מוטרדים של החברות פנו לחדשות 2 באינטרנט והודיעו כי כמות כדי המים של החברה מצומצמת וכי גם משפחות שנוהגות להזמין כמות של חמישה כדים בשבועיים נאלצו להסתפק בכד אחד בלבד גם במי עדן וגם בנביעות.
לקוחות של מי עדן הציעו ללקוחות המתלוננים הצעה מקורית. מארז בקבוקים של חצי ליטר במחיר אטרקטיבי: 24 בקבוקים ב-15 שקלים.
אך עבור לקוחות רבים מדובר פתרון חלקי בלבד. אצל רבים, ובעיקר למשפחות עם ילדים, מתקני הבר של מי עדן הם גם מקור למים רותחים. מכיוון שהחברה אינה מספקת די מכלים, נתקעים הלקוחות ללא מים חמים.
שאבתם מים
בשיחה שערכנו עם נציג שירות הלקוחות של מי עדן, הציע הנציג פיתרון יצירתי לבעיה: "מה שאתה צריך לעשות זה לקחת את אחד הכדים הריקים שלך, להכניס את הפיה של הבקבוקים הקטנים פנימה ואז לשפוך את המים של חצי הליטר לתוך הכד".
חשוב לציין שנציג החברה התנצל על הפיתרון המגוחך והדגיש כי הוא רק זמני. אך בינתיים נאלצים לקוחות החברה למלא 19 ליטרים של מים באמצעות בקבוקים קטנים של חצי ליטר.
"לאחר שהמתנתי זמן רב למענה שירות הלקוחות, ענה לי נציג השירות שהסביר שמלאי כדי המים אזל בחברה", סיפרה לחדשות 2 שיר, הנמנית עם לקוחות החברה כבר כמה שנים. "כששאלתי מה אני צריכה לעשות עם המים החמים, הוא אמר לי למלא בעצמי את המכלים. פיתרון מרגיז, מה גם שאני לקוחה ותיקה של החברה".
מי עדן מתנצלים
ממי עדן נמסר בתגובה: "כפי שדווח, חזרנו לפעילות ייצור ושיווק באופן הדרגתי, ואנו מתנצלים על אי הנוחות הנגרמת ללקוחותינו עקב כך. במידה ואין ביכולתנו לספק כדים, אנו מאפשרים ללקוחותינו ליהנות באופן זמני מבקבוקי חצי ליטר בשירות עד הבית ובמחיר מיוחד: 24 ליטר (שהם 48 בקבוקים) במחיר של 19 ליטר בלבד (תכולת כד מים)".
במי עדן הוסיפו כי כל הלקוחות אשר לא קיבלו שירות בחודש פברואר או קיבלו שירות חלקי, לא חוייבו על ידי החברה בהתאם. "אנו מקווים כי בקרוב נחזור לפעילות מלאה", אמרו בחברה.